vrijdag 7 januari 2011

Wachten op de dingen die komen.


De zevende dag alweer van 2011, de dagen lengen iedere dag een minuutje eerder licht, als ik zo naar buiten kijk zou je dat niet zeggen: het is 8 uur en nog erg donker en het giet bakken uit de hemel. Vandaag verwachten we M&G die op doorreis naar de wintersport ( oh wat zou ik ook graag gaan!) een tussenstop maken bij ons. Alles in huis voor een avondje "racletten". Marieke hoopt dat ze op tijd zijn, zodat ze haar op college af kunnen halen dus duim ik voor haar, want ik weet hoe graag ze een keer haar zus daar zou showen. Tevens brengen zij het nodige HWV mee, dit keer minder snoeperijen ivm het lijnen. Ik probeer te minderen maar Wim snakt nog steeds naar "lekkers" en snoept vrolijk verder.
Mijn kies is provisorisch gevuld, de zenuwen moeten eerst nog afsterven, het is en blijft gevoelig en ik hoop dat de tandarts aanstaande maandag haar laatste behandeling zal geven. Aardig mens maar ik zie haar liever niet dan wel! Maandag ook weer naar testmiep, mijn CV zit er gelikt uit. Ook een afspraak gemaakt met de persoonlijk begeleider van het arbeidbureau ik heb nogal wat vragen i.v.m het eventueel opstarten van een eigen tokootje. Ik was jl. woensdag bij de dame van bureau Alexis, zij kan mij op alle fronten helpen met de voorbereidingen; te weten alle financiƫle, fiscale, juridische dingen en het maken van een bedrijfplan. Jammergenoeg neemt zo'n dienstverlening minstens 3 maanden dus mijn inschrijving voor een plaats op de overdekte markt in Neufchateau kan ik gevoeglijk vergeten, dat dossier krijg ik samen met de dame nooit voor 31 januari rond. Maar ik wil toch de voorbereidingen voortzetten, ben nu in de gelegenheid om te profiteren van alle voor mij gratis hulp. De dame stuurt een offerte aan het arbeidbureau en als het goedgekeurd wordt gaan we samen aan de bak. Ik mag nu voorbereidend marktonderzoek gaan doen. Aanstaande maandag ga ik de concurrentie verkennen in Neufchateau, kijken of er potentie zou zitten in een "sandwicherie", cq broodexpres. Heb ook contact opgenomen met de bedrijfleider van Bram Ladage en die wil me gerust helpen met het neerzetten van een concept, zou daarvoor dus wel naar Rotterdam moeten en met hem gaan kijken in de kleinste broodexpres op het metrostation Beurs. Helaas is een kaartje voor de Thalys zoals Marieke ooit had, dit keer iets duurder dus ik heb wel gereserveerd maar nog niet definitief besloten of ik zal gaan. Vanvond wil ik met M&G bespreken of ik dan in hun huis mag logeren dat zou de kosten een beetje drukken. Heb al wel gevraagd of ze haar OV chipkkaart wil meenmen zodat ik wat simpeler gebruik kan maken van openbaar vervoer want dat is in Rotterdam nou niet echt gebruiksvriendelijk voor een "toerist".

Geen opmerkingen: