vrijdag 17 december 2010

Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt.

Kijkend door het keukenraam zie ik een enorm berg sneeuw, het is vannacht flink tekeer gegaan en er ligt zeker een dikke 12 centimeter. Wim was met z'n Renaultje naar het werk, dat beestje komt overal doorheen met z'n terreinbanden! Maar het holletje op voor de deur bij thuiskomst ging net niet. Gelukkig was de loco burgemeester in de buurt met zijn John Deere en die heeft op mijn verzoek een baantje gemaakt en dus kon de auto toch tot aan de garage. Marieke die deze week stage loopt op het Office de Tourisme van Nogent moest ook weggebracht want ze wilde er toch naar toe ondanks de weersomstandigheden, Wim was de klos. Ik had gisterenavond enorme last van maagklachten en lag al om 8 uur in bed met een kruik en ging heel wat keren heen en weer naar het toilet tot mijn maag helemaal leeg was. Vanochtend nauwelijks iets gegeten, voel me een beetje slappies. Of het kou is of iets verkeerds gegeten; geen idee! Marieke werkt officieel tot zes uur, gisteren heb ik haar echter al om vier uur opgehaald toen de eerste sneeuwvlokken vielen. Het was te doen, maar daar was alles mee gezegd. Hoe het vanavond moet weet ik dus niet. Hoop dat Wim het kan en wil doen. Toen ik nog in de camion reed was ik heldhaftiger dan nu........... geen idee waarom!
Jl. maandag naar de testmiep, gelukkig kon het en hoefde het niet per telefoon, helaas was alles wat we hadden besproken niet op haar PC opgeslagen en dus had ik weer een berg huiswerk te doen. Mijn hele arbeidsverleden uitschrijven , van handeling tot handeling van een dag werk. Een gigaklus dus! De resultaten tot nu toe zijn niet echt verrassend........... Receptioniste, of Gastvrouw, of iets met eten of iets met decoratie. Haar idee om een eigen bedrijfje te starten staat bovenaan het lijstje. Wil het geval dat er in Neufchateau een overdekte markthal gebouwd gaat worden en daar zijn 14 units te huur voor geïnteresseerden: het moet iets met FOOD te maken hebben. De huurprijzen zijn in onze begrippen vrij laag. De units varieeren van 9 tot 13 m2. Inschrijving en inleveren van een stapel paparassen sluit op 31 januari dus dat is kort dag. Ik wil toch onderzoeken in hoeverre er uit zoiets een slaris te halen valt. Er is financiele hulp op alle fronten mogelijk, mede omdat ik in dit CTP project zit zijn er legio voordelen. Ik heb mijn persoonlijk begeleider gebeld hem alles uitgelegd en een afspraak gemaakt met een bureau dat voor mij en met mij een bedrijfsplan kan opstellen. Je weet maar nooit. Het vinden van een baan op mijn leeftijd zal zeker gezien de werkeloosheid in de Haute Marne niet gemakkelijk zijn. Ik denk aan een sandwicherie/traiteur winkeltje. Veel mensen zeggen al jaren waarom begin je niet een tentje voor jezelf; zou dit De gelegenheid zijn?????????

Geen opmerkingen: