dinsdag 7 december 2010

Winterse ongemakken,


Ik zit in de keuken achter de laptop want in de computerkamer in de voormalige stal is het zonder kachel niet warmer dan 3 graden en dat is nauwelijks vol te houden. Dankzij allerlei snoeren kunnen we nu aan de keukentafel internetten, Marieke heeft haar PC weer boven staan (terug van weggeweest) en nu is de laptop vrij voor gebruik, komt prima uit IH bedankt! Het heeft vorige week heel veel gesneeuwd en er kwam een flinke nachtvorst die opliep tot min 14 en dus zaten we zoals ieder jaar weer met bevroren leidingen, dit keer de afvoer van de douche boven en hadden we het genoegen Marieke 's ochtends om 6 uur te horen poedelen in onze douche beneden. Ze zou gemakkelijk later kunnen opstaan, maar ze houdt ervan alles lekker uitgebreid en op het gemakkie te doen. ( aardje naar haar mamaatje) Gevolg is dat ik ook vroeg uit de veren ben, maar dan heb je ook wat aan je dag,toch????
De sneeuw is vanaf zondag, toen het verschrikkelijk begon te regenen, enorm aan het smelten, het is een vreselijke baggerzooi.Door de enorme hoeveelheid sneeuw is o.a. het dak boven de zwijnenstal van de buren aan de overkant compleet ingestort, het was al slecht maar het ziet er nu niet uit!!!!! lijkt wel een slooppand! De Maas is 3 x zo breed als normaal en de putten kunnen het vele smeltwater niet verwerken. Als je er niet uit hoeft is er niets aan de hand,maar voor Wim is het niet echt geweldig om naar beneden te rijden met zijn Renaultje. Mijn afspraken met de testmiep zijn al twee maandagen niet doorgegaan, we hebben het de eerste maandag in alle rust per telefoon kunnen doen. Afgelopen maandag was het echter nauwelijks mogelijk geconcentreerd te blijven, om mij heen was het een en al hectiek. Het schooltransport was geannuleerd en was ze thuis. Ze zou wel even met Floyd naar buiten, maar liet hem los en kwam hij never nooit meer terug, ik zat aan de telefoon en zag hem op het plein van de Mairie rennen en kreeg de zenuwen. Ik heb uiteindelijk de testmiep te kennen gegeven dat ik er niet met mijn hoofd bij was en om die reden liever het gesprek beƫindigde, gelukkig had ze er begrip voor. Ik heb een berg huiswerk voor aanstaande maandag, hoop dat het me lukt om het allemaal te doen. Discipline ........

Geen opmerkingen: