woensdag 12 januari 2011

De ijzers in het vuur hebben.

Voor mij op de keukentafel bloeit in een vaas de forsythia,dat geeft een beetje lentegevoel. Bij buurboer hebben al een aardig aantal lammetjes het levenslicht gezien en in de tuin krijgen diverse bomen en struiken al dikke knoppen...... maar het is nog volop winter dus hebben we nog grote kans op veel strenge kou en slecht begaanbare wegen. De Maas is zo buiten haar oevers getreden dat de landerijen van Wim's patron net meren lijken, zag op Ad.nl dat het in Nederland met de Maas hetzelfde is, kan ook niet anders na al die sneeuw en vreselijke regenbuien van de afgelopen weken.
Mijn voornemen om naar Rotterdam te reizen heb ik laten varen; de treinticket is té duur en ik heb begrepen dat BL alleen informatie wil geven en voor die informatie hoef ik niet persé naar Rotterdam, dat scheelt weer in de portemonnee. We stellen ons bezoekje uit tot half februari. Marieke gaat de week voor de crocusvakantie met haar klas naar Rome en we kijken eerst even aan of zij niet al te versleten thuiskomt om dan alsnog naar Nederland te rijden. Ze heeft aansluitend op de romereis twee weken vakantie en willen dat ze uitgerust meegaat! Ik heb voor de confrérie een tafel gereserveerd voor de salon in Tiel eind april en ga daar namens de confrérie Nogent vertegenwoordigen, PH wil mee op zijn motor en heeft Marieke een lift aangeboden: 600 km achterop....... dat is nogal niet wat, we nemen het in overweging. Ik zal naar die salon voornamelijk scharen meenemen. Over messen en scharen gesproken..... jl. zaterdag sprak ik in Nogent met een goede bekende en ik hoorde dat de dame die nu in het museum receptioniste/gastvrouw is haar baan heeft opgezegd. Meteen PB gevraagd of ik zou kunnen solliciteren en of ik een kansje maak.
Hij vertelde me een sollicitatiebrief te schrijven en vooral te melden dat ik lid ben van de confrérie, op het office heb gewerkt, 4 talen spreek en gepassioneerd ben van messen en scharen. Toevallig hebben testmiep en ik jl. maandag hard gewerkt aan twee CV's en twee sollicitatiebrieven die er super uitzien en ik kan gebruiken om te versturen. Ik ken ook de burgemeester van Nogent dus wie weet. Ik heb liever meerdere ijzers in het vuur, om spreekwoordelijk in hetzelfde jargon te blijven.

Geen opmerkingen: