zondag 20 februari 2011

Het sollicitatiegesprek,


Vrijdagochtend iets voor negen uur stond ik voor de deur van het stadhuis waar ik DE afspraak had voor het gesprek, iets te vroeg maar dat is altijd beter dan te laat.
Nauwelijks zenuwachtig ( dat was vroeger wel anders!) meldde ik me bij Sylvaine, die ik nog ken van mijn VVV kantoortijd. Ik installeerde me in de hal, zag mevrouw de burgemeester al lopen en werd begroet door haar secondant, ook een bekende uit die tijd. Hij fluisterde me even in dat hij contact had gehad met PG de directeur van het office van Langres, die mij van harte had aanbevolen! We namen plaats in de grote vergaderzaal en er kwam behalve mevrouw de burgemeester nog een juffie bij. Mevrouw de burgemeester legde eerst uit waarom het een seizoenbaan was geworden en vroeg wat ik daarvan vond. Ik legde haar uit dat me dat een beetje was tegen gevallen maar dat ik me niet wilde terugtrekken omdat ik de baan toch nog steeds reuze aantrekkelijk vond. Het betreft een 28 urige werkweek, met 1 x per twee weken het weekend vrij. Het salaris ligt hoger dan het minimumloon omdat het een functie is op cultuurgebied. Het gesprek verliep luchtig en ik kreeg ruimschoots de gelegenheid vragen te stellen. Er werd me gevraagd er nog even tijd voor te nemen om het thuis door te spreken en te bellen om door te geven of ik van de sollicitatie af zou zien of toch door wilde zetten. Thuisgekomen alles met Wim doorgesproken en beiden zijn we ervan overtuigd dat ondanks dat het een seizoenbaan is er misschien wel weer dingen uit voort kunnen vloeien, tenslotte maak je meer kans met het zoeken van een baan als je werkt dan als je thuiszit. En zoals ik al eerder meldde ik heb er weer erg veel zin in onder de mensen te zijn en wat productiever dan nu. Dus opgebeld en mijn positieve antwoord doorgegeven. Het zou me slechts de brandstof voor het woon-werkverkeer kosten, verder blijft het inkomen gelijk want pole emploi betaald het verschil en ik zou in oktober toch in de WW komen als ik geen baan heb, ook als ik in het CTP project zou blijven.
Het is dus nu aftellen, wachten tot dinsdag want dan geven ze uitsluitsel.
Zelf heb ik er een goed gevoel over; maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Ook Maude van het VVV kantoor was nog om informatie gevraagd omdat zij een andere kandidate en mij kent en had mij ook aanbevolen mede vanwege het spreken van 4 talen! Er zijn er hier in de buurt maar héél erg weinig die dat in huis hebben!!!!!!

Geen opmerkingen: