maandag 7 maart 2011

Stront aan de knikker.

Al een week of twee heb ik de indruk dat onze strontvermaler (sanibroyeur) de geest gaat geven en druk ik iedereen op het hart absoluut niet te veel wc-papier te gebruiken. Ik heb soms het gevoel dat we het ongeveer per meter gebruiken. Er gaan enorme hoeveelheden per week doorheen en dat kunnen onze septic tank en de broyeur niet echt goed aan. Gisteren liep de wc bij iedere spoeling nauwelijks leeg en de broyeur ging pas malen na een paar minuten i.p.v. meteen. Alarm dus.
Vanochtend de moed gevat en alles weggehaald en het ding uit de nis achter de wc gehaald, altijd een vervelende klus want het is allemaal vrij krap en slecht bereikbaar ( foutje in de constructie maar daar kom je vaak te laat achter!) de sani opengemaakt en ja die zat natuurlijk weer vol met kalk. We hebben hier enorm hard water en dat is echt een ramp, waterkokers, pannen, douche en boiler alles heeft er veel last van en wijzelf ook want je huid moet echt na iedere douchebeurt in de bodylotion om uitdroging te voorkomen.Maar eerst die broyeur: dat is een smerige, onsmakelijke klus maar we hebben het voor elkaar gekregen, hij is weer zo schoon als goud! ( uitdrukking van papa; het is overigens zijn geboortedag vandaag!) Alles weer teruggezet en even flink gevloekt omdat de sok/mof altijd de rotste klus is; maar het is volbracht en het lijkt te helpen. Ik juig niet te vroeg want dat is vragen om problemen.
Gisteren was het prachtig weer, wel een frisse wind maar toch een lang rondje gelopen met hond en man. Daarna de thuiskapper en ons grietje is weer superblond! Later op de dag nog op de site van PE gekeken en daar stond weer een passende advertentie op. ( in de wereld van de coutellerie)Meteen mijn super CV en motivatiebrief uitgeprint en vandaag verstuurd. GH gebeld en gevraagd of hij een goed woordje voor me kan doen. Hij is altijd nogal vergeetachtig maar ik help het hem onthouden! Het gaat me nu echt vervelen en september nadert en dan is het uit met de pret. Ik moet iets vinden en anders toch een eigen toko want met een WW uitkering dreigt er een faillisement en dat is het laatste wat we willen!

Geen opmerkingen: