zondag 29 mei 2011

Het was stil aan de overkant.

Sorry voor het uitblijven van enig teken van leven, maar de neufbox was door onweer kapotgegaan en dus hadden we gedurende eren dag of tien geen internetverbinding. De helpdesk bood weinig hulp. Ik moest eerst een ander stopcontact proberen!!!! alsof daar andere stroom uit zou komen: de grapjassen! Maar sinds eergisteren is er een nieuwe lifebox en dus kunnen we weer doorgaan met jullie op de hoogte houden van de stand van zaken hier in M. Het is nog steeds mooi zomerweer; gevolg is wel dat het dus al erg droog begint te worden en de landerijen er dor en droog uitzien. Wij sproeien iedere avond alle planten, officieel mogen we tussen 11 en 18 uur niet sproeien, geen zwembaden vullen, geen autowassen ed. Een verordening van de Conseil General! Nou dan is het serieus hoor! Van mijn baas de warme bakker hebben we een groot stuk gaas gekregen zodat we de tuin hebben kunnen afzetten en nu heeft Floyd heerlijk de vrijheid in de tuin. Hij vindt het helemaal heerlijk en is helemaal gek van de voetbal. Binnen is hij nu een stuk rustiger. Bij de bakkerij gaat het allemaal goed, ik heb halverwege deze afgelopen week een nieuw, aangepast, contract gekregen en heb nu een werkweek van 27 en een half uur. Er is dus al wat bijgekomen, weet alleen nog steeds niet of ik in september terug mag komen, hij doet er nogal flauw over en zegt Ik denk het. Maar de klanten zijn erg tevreden en content met mij dus als dat doorvertelt wordt zit ik wel goed denk ik. Op maandag middag ben ik nu bezet met de Franse schrijfles. Voor de test had ik 16 op de 10 dus dat is een 8. En de meester was blij verrast. Het is een hele zit van 2 tot 5 maar zeker niet ongezellig en erg leerzaam, iedere leerling werkt op zijn of haar niveau. Ter plekke kijkt hij het samen met je na en geeft tekst en uitleg daar waar nodig. Vooral vervoegen is niet altijd even makkelijk, maar het gaat best wel goed vind ikzelf.
Mijn vrije maandag is dus voor een groot gedeelte gevuld. Vorige week zaterdagavond had Marieke een uitvoerig met haar drumgroep en dat liep aardig uit. Planning was dat ze tegen 10 uur zou optreden uiteindelijk, HM eigen werd het pas dik kwart over elf voordat het kon gaan beginnen, ik was de volgende ochtend aardig slaperig maar heb toen ik thuis kwam even een kleine siesta ingelast. Ook gisterenavond had ik iets op het programma nl. een uitvoerig met ons koor. Royaal 15 liedjes kwamen aan bod, sfeertje was leuk en we hebben lekker gezongen en na afloop ieders meegebrachte taart of cake of iets opgegeten en een wijntje gedronken. Een vroegere klant was aanwezig en begroette mij zo hartelijk en was blij me te zien, bij het afscheid nam hij het ervan onder het mom van: het zal wel weer even duren dat we elkaar zullen zien dus dan maar een paar dikke zoenen. Ik had geen fans onder het publiek, helaas was Wim aan de buis gekluisterd om de wedstrijd Barca te zien. En M vindt het koor niet of nauwelijks interessant. Vandaag is het in Frankrijk Moederdag: ook niets van gemerkt. Misschien vanavond?????? ik reken er maar niet op, dan valt het ook niet zo tegen.

Geen opmerkingen: