zaterdag 7 mei 2011

In de voetsporen van Cees H en Kees H.

Wat een samenloop van omstandigheden, of is het toeval? Ik wilde vroeger zo graag banketbakker worden maar mijn vader en vooral moeder vonden dat een mannenberoep en dus ging dat het niet worden. Nu sta ik dus sinds jl. dinsdag naast mijn bazin die de lekkerste taartjes aan het maken is, ik zie met jeukende handjes alles aan en mag af en toe een spatel aflikken om te proeven en de afwas doen. Citron/meringue taartjes, eclairs, paniers, tarte aux cerises, tarte aux fraises, truffes, ideals, paris brest enz enz. Ik snoep niets, alleen af en toe even likken voor de smaak. Ik neem voor ik wegga gewoon mijn yoghurt met muesli en een glas thee met ontbijtkoek en neem iets mee voor half elf. Thee zetten is er niet bij! Moet het doen met water uit een flesje. De baas en bazin drinken koffie die ze in een steelpannetje opwarmen. (jekkie bah) Gisteren vertelde mevrouw me dat ze complimenten had gekregen over die nieuwe verkoopster met dat bijzondere accentje. ( waar heb je die vandaan gehaald??) Vandaag heb ik mijn contract gekregen voorlopig voor mei en juni. Ik moet overigens volgende week de hele week werken van 7 uur tot 12.15 uur dus dat is mooi meegenomen. Helaas merk ik van het salaris dus niets want ik krijg betaald en het arbeidsbureau vult aan als het minder is dan de uitkering. Maar ik doe waanzinnig mijn best om bij alle partijen in de smaak te vallen. Gisteren bij de confrérie kreeg ik slechts het commentaar dat ik moest gaan sparen voor een borstvergroting want de bazin heeft een forse cupmaat en die steekt ze niet onder stoelen of banken.
Ik hoop voor haar dat manlief niet zoals Kees H, vroeger altijd zei: een warme bakker is met koude handen!!!!!!

Geen opmerkingen: