dinsdag 26 juli 2011

Leven in de brouwerij!


We hielden het niet voor mogelijk; maar er is stiekem achter een aantal mensen hun rug een feestcommissie opgericht in ons dorp! Die commissie heeft een aantal weken geleden door laten schemeren dat er een vide grenier moest worden gehouden en de datum werd vastgesteld op 24 juli jl. Voor dorpsbewoners gratis en we mochten voor de deur uitstallen. Dus dat kwam mooi uit, er stond nog wel het e.e.a. op zolder! Zaterdagmiddag al begonnen met het naar beneden sjouwen van de spullen die we daags daarvoor hadden uitgezocht. Zondagochtend de wekker gezet op half zeven en toen eerst twee auto's weggezet omdat zowel Wim als ik allebei nog moesten werken aan het eind van de middag en de straten waren afgezet. Om net zeven uur was alles uitgestald en de echte verzamelaars liepen al vanaf voor zes uur rond: zoekend naar postzegels, ansichtkaarten, militaire spullen, oude munten en dergelijke. Wij verkochten twee oude mobiele telefoons voor een prikkie aan een stel van huis uit gewend zijn aan afdingende Algerijnse mannen. Zij willen alles kopen maar liever nog krijgen! dus doen niet anders dan heen en weer lopen en blijven proberen de laagste prijs eruit te slepen. Onze voorraad kopjes, prulletjes en al dat soort zaken zijn uiteindelijk aardig geslonken en aan het eind van de dag waren we bijna 100 euro rijker en een heleboel minder spul kon terug naar boven. Het was dus de moeite waard geweest. Wim heeft alleen de verleiding niet kunnen weerstaan en een heel groot plaatsnaambord van M gekocht bij de overburen. Onder zijn motto: als ik ooit nog een keer terug ga naar Nederland dan heb ik altijd nog dit bord als herinnering! de grapjas!!!!
In het museum wéér geen bezoekers, ik heb uitgezocht of ik via Magnum le radio niet een vermelding kon doen, maar dat kost eenmalig 20 euro en daar begin ik dus niet aan. Gisteren kwamen W&H en die heb ik kunnen verleiden voor een kort bezoekje en daarna zijn we naar vriendje GH gegaan en hebben zij zijn vakmanschap kunnen bewonderen. Ze hebben een prachtig set antieke dessertmesjes kunnen kopen en zo waren er 3 mensen gelukkig. Het was een hele gezellige dag, ondanks het slechte weer.
Helaas was Floyd zo nu een dan stoorzender in zijn enthousiasme. Wim en ik hebben hard gewerkt op de bovenverdieping, de gang is voorzien van vloerbedekking, de vouwdeur zit erin en morgen maken we de badkamer af door het vinyl op maat te snijden: een moeilijke klus maar we doen ons uiterste best dat het er goed uit ziet.
Marieke is nog niet terug van de kust, ze schijnt het daar erg naar haar zin te hebben.

Geen opmerkingen: