maandag 1 augustus 2011

Vakantieperikelen en ergernissen.

Marieke is nu ruim twee weken aan de kust in Normandiƫ en wij hebben zo'n beetje het rijk alleen! Het was oorspronkelijk gepland als een weekje op bezoek bij een vriendin maar het bevalt zo goed dat er een flink aantal dagen aan zijn geplakt. Helaas waren de treinkaartjes al besteld en omdat ik goedkope aanbieding tickets had konden we ze niet ruilen; dat was wel even jammer. Ik zorgde dus voor nieuwe treinkaartjes en stuurde Marieke's ticket per post aan haar door. Helaas is tot op vandaag (royaal een week later) de envelop nog niet op haar logeeradres aangekomen! Balen dus! zojuist een nieuwe poging gedaan en het kaartje wordt nu rechtstreeks naar haar gestuurd. Laten we hopen dat het nu wel goed gaat. Anders sta ik straks in Parijs wachtend op een dochter die niet komt! zou die wezen! We kregen van het weekend de fam R. voor een nachtje te logeren. Een gezellig weerzien. Zaterdag was de bruiloft van M&B, het was kil in de kerk. M zag er mooi uit, Le vin d'honneur in het weiland van haar grootouders vond ik zeer onpersoonlijk en erg rommelig. De cateraar had alles neergezet, behalve de drank die stond nog in de kelder er waren serveersters maar die hadden het te druk met andere dingen, ik vrees dat de helft van de bezoekers de hapjes en drankjes alleen uit de verte hebben gezien en anderen zich hebben vol kunnen stouwen met drank en lekkers. Geen toast op het bruidspaar, geen felicitaties iedereen zette hun cadeau op een grote tafel en de enveloppen gingen in een soort urn. Zo jammer vind ik dat! Het enige leuke was de optocht door het dorp met toeters en dergelijke en een prachtige witte cabrio beatle. In het museum had ik het heel gezellig met tata Laure en er kwamen drie bezoekers.
eindelijk!!! Wim heeft vakantie vanaf volgende week maandag en ik...... ja eigenlijk nu iedere dag! Nee, van het arbeidsbureau mag ik even wegblijven tot de 22ste augustus. Ik heb daar bleek tijdens mijn laatste bezoek ook recht op 35 vakantiedagen, dat is meer dan als je een baan hebt. Hoe krom kan het allemaal zijn. Het hele systeem deugt van geen kant! Maar ik doe alsof mijn neus bloedt. Voorlopig ga ik niet solliciteren, alleen als het heel erg interessant lijkt; een baan voor het minimumloon accepteer ik niet meer. Het klinkt onaardig en is ook niet netjes, maar ik heb er even helemaal tabak van! De twee maanden bij de bakker hebben meer geld gekost dan opgeleverd en dan heb ik het nog niet over de diesel in de auto die er nog bij komt!
Dus voorlopig even helemaal niets. Wel heb ik een klein tripje in het vooruitzicht; het lijkt eigenlijk meer op een blind date. Maar daarover later meer. Voorlopig is het vandaag mooi weer en zijn Wim en ik samen op de fiets gestapt. We hebben dik 16 kilometer gefietst en even thee gedronken bij C&S als tussenstop. Voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen: