zondag 4 september 2011

Een geldig excuus,

Ik heb een geldig excuus voor het uitblijven van een blog de afgelopen week; helaas kan ik er niet over uitweiden anders krijg ik een boze puberdochter over me heen dus moeten jullie mijn excuses maar aanvaarden zonder verder tekst of uitleg.
Het was al met al een heftige week. Zaterdag was ik de hele dag aanwezig op de salon CHASSE+NATURE in Chateauvillain. Vroeg uit de veren en daar in een enorme blubberzooi twee stands opgebouwd: een voor de confrérie en een voor Le NOGENTAIS.
Het had de dagen ervoor heel erg geregend en dus was het terrein een grote modderpoel. De organisatie heeft met behulp van heel oud, vies ruikend stro de boel een beetje begaanbaar kunnen maken. Voordat de beurs officieel opende kwam er een zonnetje op en het is de gehele dag mooi weer gebleven. Het is een erg drukbezochte beurs en je vindt er alles op het gebied van Jacht en Natuur, veel kleding, veel dieren en demonstraties van jachthonden, roofvogels en meer. Ik heb er weinig van gemerkt want mijn confrères zijn zoals op iedere beurs nogal weglopende en laten je dan in de stand in je eentje achter. Wim kwam tegen het middag uur en liep een rondje mee.Het vuurwerk wordt door iedereen altijd aangekondigd als het mooiste van de Haute Marne en men vond dat ik dat ook een keer moest meemaken dus kreeg ik een broodje worst en een glas wijn in mijn handen en zochten we een plek op het grasveld.
Toen het helemaal donker was barstte het los en inderdaad het was meer dan spectaculair in combinatie met prachtige muziek. En kan ik toegeven dat ik nog niet eerder zo'n staaltje vakwerk heb gezien! Het was echt fantastisch. Maar toen moesten al die bezoekers het terrein af, door een smalle toegangspoort en dat was meer dan verschrikkelijk. Het ging allemaal heel correct, geen geduw of gedoe. Iedereen wachtte netjes zijn/haar beurt af. Ik was echter in een mum van tijd mijn vriendjes, die mij naar B zouden brengen ( want daar stond mijn auto) kwijt! Maar mijn galante ridders stonden buiten de poort netjes op me te wachten. Al met al een lange dag, maar zeker de moeite waard. Zondag bij meneer en mevrouw B langs voordat het museum open ging i.p.v. koffie dronken we aan een likeurtje en liet ze me een en ander zien wat ze nog wilden veranderen in de vitrine van de messen. Ook zij hebben nu 3 echte Nogentais om te laten bewonderen. Weinig bezoekers gehad, ik hoop dat het op de dagen van het erfgoed (patrimoine) wat meer in de spotlights zal staan. Vandaag kwamen C&S en A&W, dat was een leuke verrassing. Intussen is het bezoekersaantal nu dankzij onze vrienden en kennissen opgelopen tot 16!!!!!

Geen opmerkingen: