maandag 26 september 2011

Een Master degree!

Het is haar gelukt, Manon heeft het gehaald! Haar scriptie werd goedgekeurd en er restte haar slechts de verdediging. Ze wilde er geen pottenkijkers bij en ging zodoende alleen maandag de 19de alleen naar de Erasmus Universiteit. Eind van de dag kreeg ik een SMS en later nog een mailtje dat ze het gehaald heeft en nu dus haar Master op zak heeft. Geweldige prestatie!!!!!! Met een baan, een huis, en zo nu en dan een gezinnetje om voor te zorgen en dan ook nog afstuderen. Dit heeft ze ook aan G te danken, die heeft haar altijd enorm gesteund. Super trots dus en ik ook. Kon helaas alleen maar meeleven op afstand en dat was jammer. Ze heeft me beloofd dat ze eind oktober of begin november een weekendje hierheen komt, dan kan ik haar eindelijk persoonlijk feliciteren en haar lekker even knuffelen. Marieke is een beetje jaloers op het succes van haar grote zus. Haar toekomst ligt nog voor har en ze heeft het voor het grootste gedeelte zelf in de hand of ze erin zal slagen haar doel te bereiken. Vooralsnog doet ze het op school best goed. Je moet het toch maar doen in een ander land met andere gewoonten en dan ook nog in het Frans. Zonder doubleren haar collège gehaald en nu dus op het lycee. Helaas is haar karakter af en toe een groot struikelblok en heeft ze nog steeds erg veel moeite met zich houden aan gemaakte afspraken. Dat geeft in het weekend de nodige fricties, waar vooral ik moeite mee heb. Het hebben van een pc op haar kamer en een mobiele telefoon is niet altijd even prettig en op tijd naar bed is een heet hangijzer. Door de week is het nu dus rustig in huis, maar dan valt de onrust in het weekend dubbel op. We moeten met z'n allen gaan proberen daar evenwicht in te gaan brengen. Dat zou alle gemoederen denk ik goed doen.

Geen opmerkingen: