maandag 3 oktober 2011

Ochtendspits.

Niet zo zeer de file, maar wel het op tijd willen zijn is waarom ik me 's maandags-ochtends in de ochtendspits bevind. Marieke staat ruim voor tijd op en maakt ons wakker door het open en dicht doen van de douchedeuren boven.( vandaar dat Wim nog steeds niet wil dat we een B&B openen!!) Wij hebben dan eigenlijk nog een dik halfuur voordat de wekker gaat, dus dat is iedere keer weer knarsetanden! Als wij haar op die manier voortijds zouden wekken zouden we ongeveer oorlog hebben; maar okay! Ze is continue aan het praten met AL die dan daar aan de kust ook al wakker is om zich klaar te maken voor vertrek naar Lycée. Maar de klok gaat verder en tegen de tijd dat we normaliter weg zouden moeten is M nog steeds niet beneden! Ik loop me op te winden ( slecht voor mijn gezondheid) en als ik haar maan op te schieten, dan krijg ik als reactie dat ik haar loop te stressen! We moeten echter hier om uiterlijk half zeven weg i.v.m de bus die op tijd vertrekt vanaf C. Dat scheelt ons een rit naar Chaumont en een heleboel tijd. Ze vindt die bus een regelrechte ramp, maar ze heeft wat mij betreft geen keus. Vrijdag ging het weer eens goed mis. Ik kwam van de laatste sessie "gezond oud worden"uit B-le-B en haastte me om op tijd bij de halte te zijn, krijg ik een smsje dat de bus C over had geslagen!!!! De een of andere grapjas had tegen de (nieuwe) chauffeur gezegd dat er voor C geen leerlingen waren en dus reed de bus vrolijk verder naar het eindpunt. Ik omgekeerd en daar dus ook maar naar toe gereden. Echt prettig maar niet heus, want we kregen eters! Gelukkig hebben we het allemaal overleefd en hebben we tegen haar gezegd dat als ze op de terugweg instapt ze moet zeggen dat ze naar C moet. Dit alles om te voorkomen dat ze volgende keer ergens halverwege zal blijven steken.

Geen opmerkingen: