woensdag 19 oktober 2011

Aquagym en kokkerellen.



Inmiddels alweer woensdag, een druilerige dag. De herfst is duidelijk in aantocht. De dagen worden korter en het is enorm vochtig in de lucht. Wim heeft maandag voor de laatste keer gemaaid. Ik heb even twee vrije middagen want mevrouw Z. heeft een fikse buikgriep dus kwam is gisteren voor niets, eigen schuld want ik had niet op mijn mobieltje gekeken en zij had wel degelijk een berichtje gestuurd.
Ik was naar aquagym in Langres samen met MG ( een heerlijk mens, maar wel een kletsmajoor) we rijden om beurten en dat scheelt en tegelijkertijd stimuleert het om samen te gaan, dan ben je minder snel geneigd om thuis te blijven. De groep bestaat uit 25 personen, waaronder slechts een handjevol heren. Verder dus alleen dames in de leeftijd variƫrend van 40 tot 75 volgens mij. Onze leraar is een man van in de 40 met een beenprothese, hij kan daardoor dus niet alles voordoen en ik vraag me af wat hij doet als er iemand in het water onwel wordt. Volgens zeggen is die beenprothese er zo vanaf en kan hij te water. Zal zeker wel want de voorschriften hier zijn uiterst streng. Hij leek in eerste instantie niet echt geweldig maar hij voert het tempo op en hij geeft een pittige les van drie kwartier. Gisteren was het de laatste keer voor de vakantie van 2 weken en dus ging het er fanatiek aan toe. Er zijn wat dametjes op leeftijd die dan aardig tegensputteren, maar ik kan het lekker bij houden en voel me weer als een vis in het water.( heel lang gelden had ik een abonnement op het sportfondsenbad in Rotterdam zuid en zwom ik iedere morgen voordat ik naar school ging, ik probeerde dan om als eerste het rimpelloze water in te duiken! Dat was het ultieme moment van de dag!!!) Mijn tempo ligt nu wat lager en we maken helaas gebruik van het ondiepe bad dus is het allemaal wat beperkter.
Ik vind het in ieder geval stukken aangenamer dan de damesgym van een jaartje of wat geleden.
Verder ben ik lekker in de keuken bezig met het bereiden van allerlei lekkers met de walnoten en heb ik een heerlijk recept gevonden van gekruide walnoten wat heel makkelijk is en heerlijk smaakt; alleen het noten kraken is een bereklus. Vandaag ga ik nog een taart bakken en die gaat in de vriezer, het moet gebakken met verse noten en ik wil het recept graag uitproberen. We hebben noten genoeg.En ik heb vergeten te melden dat we 90 flessen appelsap hebben van onze eigen appels. Biosap zonder suiker en gepasteuriseerd zodat het minstens 1 jaar goed blijven zal.
Zo meteen even langs bij de overbuurvrouw, het is vandaag de verjaardag van hun zoon Arnaud dus het zal geen gemakkelijke dag zijn voor ze. Ik heb een plant op het graf gezet namens ons.

Geen opmerkingen: