woensdag 26 oktober 2011

Herfstvakantie 2011,

Herfstvakantie voor Marieke begon vorige week zaterdag en na het wassen an het wasgoed wat ze mee naar huis nam van het internaat vandaan volgde zondag de strijk en maakte zij haar tas klaar voor een weekje Pas de Calais bij de familie B. Dit keer doet ze helemaal alleen, zonder moederkloek die haar helpt om van Gare de l'Est naar Gare du Nord te reizen met de Metro. In mijn hart blijf ik het een onprettig iets vinden maar de treinaansluitingen zijn dit keer heel behoorlijk zonder al te lange wachttijden en ze heeft het al meerdere keren samen met moeders gedaan; dus moest het kunnen. Het eerste stuk deed ze samen met een kennis van het lycee die we op het station in C. ontmoetten. De rest was aan haar. Ze sms-de dat het allemaal prima was gegaan, zodat ik me verder geen zorgen hoefde te maken. Aanstaande maandag komt ze terug. Herfstvakantie betekent ook dat mevrouw Z. andere werktijden heeft en ik dus maar een uurtje moet oppassen, geen "gouter" geen kindertjes in of uit bed, alleen maar bezighouden en wat kleine huishoudelijke taakjes. Het is en blijft een megapuinhoop daar! Overal vuile was, overal vuilniszakken die door de grote logge labrador uit elkaar worden gereten en dan ligt het gazon vol met troep en zij gaat er met een poepluier vandoor!!!! heerlijk dus. Speelgoed waar je over struikelt, de fretten die een zooitje maken en op het wasrek altijd wasgoed. De kindertjes zijn ook niet altijd even fris dus knip ik nageltjes, pulk ik naveltjes schoon en meer van dat soort dingetjes. Ik doe dat mezelf aan hoor, zij zullen daar niet naar vragen. Ik bouw met Lego, rijdt met de Brio trein en voel me dus op en top OMA! Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat zij het niet overzien, er staan nog overal verhuisdozen en er zijn nog legio klussen die aangepakt moeten worden.

Sinds vorige week hebben ze nieuwe huisdieren; in de vensterbanken hoog tegen het plafond zitten honderden lieveheersbeestje die zich daar nestelen, dicht tegen elkaar aan. Ze vertelde dat toen ze in het huis gingen kijken met de makelaar er zeker duizend in het huis waren en toen ze de ramen open zetten ze er allemaal uitvlogen, Kennelijk komen ze terug naar hun geboorteplaats of zo maar ze overwinteren er waarschijnlijk! Niet in een nestje maar op elkaar gestapeld. Echt bizar!

Geen opmerkingen: