woensdag 2 november 2011

Boerin zoekt man ( of vrouw of echtpaar)


Vorige week kreeg ik van de bazin van Wim het verzoek even langs te komen. Ze had ineens bedacht dat wij misschien konden helpen bij haar zoektocht naar een opvolger want haar pensioengerechtigde leeftijd komt in zicht. Ze hebben al de nodige advertenties geplaatst in allerlei vakbladen; maar vooralsnog geen reacties gekregen. Het was ineens door haar hoofd geschoten dat er misschien in Nederland belangstelling zou zijn voor zo'n functie en dus aan mij om een advertentie te plaatsen. We stelden de tekst op en thuisgekomen klom ik achter de pc. Zowel op FF als op Marktplaats zette ik de oproep. Ik wilde ook kijken naar de mogelijkheden van een advertentie op oproep in een vakblad en mailde daar mijn vraag naar toe.
Volgende ochtend was er al een reactie: een vrouw die via verschillende kanten te horen had gekregen dat er iemand gezocht wordt met liefde en passie voor het vak enz enz. Zij vond het allemaal wel aantrekkelijk klinken en dus spraken we uitvoerig per telefoon. Uiteindelijk heeft ze nu haar treinkaartje gekocht en komt ze volgende week hierheen voor kennismaking en meer uitleg over wat de functie inhoudt e.d. Ik hoop voor alle partijen dat dit iets gaat worden. We hebben nl. al eens eerder iemand gezocht voor onze geitenkaas kennissen en dat is op niets uitgedraaid, helaas voor hen. Zij zijn nu weer overnieuw aan het zoeken en dat valt dus niet mee. Zondag kwamen we na de treinenbeurs in C. langs en we stopten om even gedag te zeggen, werden meteen uitgenodigd te blijven eten. Die lui zijn toch zo gastvrij en ze hebben zulke waanzinnig lekkere kazen! Dit keer hadden ze ook yoghurt van geitenmelk en die was me toch lekker!!!! een super simpel toetje maar echt een feestje, en nergens een geitenkaas luchtje of smaakje, nee romig, luchtig en smeuïg!
De modelbouwbeurs was erg leuk, veel inspiratie opgedaan met hele simpele dingen we kunnen dus van de winter weer knutselen. Kwamen bekenden tegen en er is ook een club waar je dingen kan leren en je kennis kunt delen. Maar of Wim dat ziet zitten???
Maandag gingen we naar de cardioloog voor Wim. Het onderzoek duurde langer dan twee jaar gelden en ik zag op de monitor zijn hartklep en vroeg wat ik daarnaast zag. Het is dus zo dat hij slechts twee van de drie klepjes heeft ( of dat aangeboren is weet men niet) en die zijn ook nog eens lek dus er stroomt bloed terug naar zijn linkerkamer. Die is hierdoor uitgerekt en dat is geen goed teken! Als hij klachtenvrij blijft dan komen we over een jaar weer terug, anders moet hij meteen een afspraak maken. Uitkijken voor infecties en misschien tzt een nieuwe hartklep. Of dat over 2 jaar of 20 jaar zal zijn, daar valt geen zinnig woord over te zeggen!
Onderweg naar huis kreeg ik een sms van Manon dat GD met hartklachten in Purmerend in het ziekenhuis was opgenomen. Gisteren is hij gekatheteriseerd en zal binnenkort gedotterd worden. Dus dat was even schrikken voor iedereen.

Geen opmerkingen: