zondag 20 mei 2012

La Nuit des musées,


Na weken van voorbereiding en afstemmen was het dus gisteren de nacht van het museum. Affiches waren verspreid, folders uitgedeeld, media op de hoogte gesteld en de theatergroep gereserveerd. Het wachten was dus op de inschrijvingen van bezoekers. Helaas liep dat niet echt storm. Er zouden drie ballades door het museum zijn; een om 20.00 uur, een om 21.00 uur en een om 22.00 uur. Ik werkte overdag in de kas. Door het redelijk goede weer was het daar enorm druk en ik denk gezien te hebben in de agenda dat we een topomzet hadden. Maar owee wat is het soms zwaar: lastige klanten, zware kruiwagen, heel veel meters lopen en er zijn mensen die zuigen al de energie die je in je hebt op. Het gemakkelijkste zijn de klanten met een lijstje, 20 hanggeraniums, 10 afrikaantjes enz, maar ojee wat een ramp zijn mensen die het niet weten en je dus van hot naar her slepen op zoek naar die ene kleur die hun aanspreekt en matched bij die ene geranium!
Ik mocht van ET een uurtje eerder naar huis en daar was ik erg blij mee; mijn voeten zijn een beetje versleten en ik verlangde naar een warme douche. Ik kon zodoende ook op mijn gemak even bijkomen van de slopende dag.
Mezelf opgetut en opgepept en op weg naar Nogent. Het was daar minder druk dan ik verwachtte. Mijn collegae stonden in de startblokken. Iets voor tijd kwam de theatergroep binnen en kon het spektakel beginnen. LG was een tikkie nerveus maar alles liep op rolletjes, het publiek deed leuk mee aan het theaterstukje en toen ikzelf de tweede versie meemaakte was ook ik blij verrast. De groep had zich erg ingeleefd in het leven van een messenmaker uit het verleden. Iedereen zong met het door hun gecomponeerde lied en het sfeertje was erg leuk.
In het totaal ontvingen we 190 bezoekers. Buiten stond een grote feesttent en daar verkocht de vereniging L'Encyclopedie vivante wafels, pannekoeken en warme wijn, zij hadden het niet extreem druk maar ook zij waren tevreden. F en A hadden van alles te eten ingeslagen en er waren vleeswaren, kaas, brood en chips in overvloed. Na afloop werd alles verdeeld want het kon niet hier blijven; zodoende eet ik zometeen een broodje kaas en rillettes op kosten van de baas. Vandaag een 8 tal bezoekers tot nu toe en ik heb hen de gelegenheid geboden om tijdens de middagpauze hier te blijven, mijn broodje daar heb ik geen twee uur pauze voor nodig!

Geen opmerkingen: