zaterdag 16 juni 2012

Facebook!

Komt het door facebook of door het hebben van een meer dan fulltime baan? Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik de schuld bij beiden leg, maar ik kom er niet toe om wekelijks op mijn blog te schrijven. Niet dat er niets gebeurt hoor; zo is het niet! ons leven is verre van saai! maar ik ben na een dag werken in de kas best moe en heb, nu de pc in de andere kamer staat ook niet altijd zin om er achter te kruipen. Als ik in het museum werk in het weekend is het een mooi tijdsverdrijf, maar door de week met de collegae op mijn lip kan ik het natuurlijk niet maken. Dus vandaag zaterdag, de eerste van drie dagen in het museum heb ik tijd genoeg. Het is lekker weer en ik heb slechts twee bezoekers dus neem ik de tijd om een blog te schrijven.
Dik tien dagen geleden kwamen er drie kuikentjes uit het ei gekropen; de laatste had het moeilijk en al snel bleek dat hij/zij een ongelukkig pootje had dat steeds gestrekt bleef en waar hij/zij niet op kon staan. We hebben het apart gezet in de hoek-vitrinekast met de spot dag en nacht aan voor wat extra warmte. Moeder kip was nou niet echt erg zorgzaam dus leek het ons verstandiger het kuikentje niet onder haar hoede te laten. Het was best actief, at en dronk goed en ondanks allerlei trucjes met draadje ed. bleef het pootje stijf. Helaas is het van donderdag op vrijdag toch doodgegaan. De natuur selecteert dan kennelijk toch zelf!! De andere twee lopen intussen met moederkip samen in het hok buiten. Ze groeien goed. De haan, de vader van dit spul, hebben we noodgedwongen afgevoerd. Hij was te dominant en de hennen hadden zichtbaar onder hem te lijden. Ze hebben allemaal een hele kale, tot bloedens toe open rug en dat geneest heel heel langzaam. Waarschijnlijk belandt hij uiteindelijk in de pan; iets dat waar wij geen voorkeur aan gaven maar ook in zijn nieuwe onderkomen hebben de hennen het dermate moeilijk dat dit waarschijnlijk zijn lot zal zijn.
Bij ET ben ik toe aan de laatste werkdagen.(contract is tot eind juni) De grootste voorraad eenjarigen begint flink te slinken. Diverse tunnels zijn omgeploegd en daar staan nu tomatenplanten, courgettes en komkommers. Buiten op het land zijn de aardappels, de bonen, de uien, sjalotten en knoflook flink aan het groeien. Het zijn nu de koolplanten in alle soorten die nog gekocht worden en af en toe een geraniumpje of iets, verder ben ik druk aan het opruimen geweest. De meeste klanten brengen nl. de potjes en rekjes terug voor hergebruik. Het werden ondertussen flinke stapels en de rommelhoek werd steeds onoverzichtelijker. Dus donderdagmiddag kreeg ik toestemming om dat alles af te voeren met de C15. Een flinke klus maar na afloop zag het er weer uit om door een ringetje te halen. Via sms liet ET mij 's avonds weten blij te zijn dat al die rotzooi weg was! Ik had ook wel het gevoel dat ik eer had van mijn werk!!!

Geen opmerkingen: