vrijdag 24 augustus 2012

Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid!

Een prachtige leus maar of dat hier in Frankrijk ook opgaat????? Je moet overal zelf achteraan; maar je wilt ook weer niet té nadrukkelijk laten merken dat je graag wilt weten hoe het allemaal verder zal verlopen dus ben je voorzichtig.
Ik weet dat het hier in het museum te doen gebruikelijk is om aan het einde van februari een briefje te schrijven naar het gemeentebestuur om je beschikbaar te stellen voor een reeds eerder beklede functie als ambtenaar. FM doet dit al sinds jaar en dag en mag dan eind maart weer aantreden. Omdat ik nog van niemand heb gehoord of ik mijn werk naar behoren doe en of men tevreden met mij is heb ik vorige week, in een hele andere context mijn bazin er even naar gevraagd. Zij gaf aan geen aanmerkingen te hebben op mijn gedrag/werk (integendeel) en adviseerde mij om hetzelfde te doen als FM. Ja leuk, maar dan zit ik dus tot eind februarie te wachten op............. dat lijkt me nou niet echt ideaal. Ik werk in het museum nog tot eind september en op het VVV kantoor tot eind oktober en dan gaat voor de winterperiode het vvv dicht.
(vreselijk stom overigens want wie checkt de mail? wie houdt de site up to date? wie haalt de post van het postkantoor????) Het zal dan vermoedelijk dus een uitkering zijn tot en met eind maart. PB heeft aangegeven dat hij graag wil dat ik dan weer op het VVV-kantoor kom werken maar mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd meer uit naar het museum: interessanter, leuke collegae en een goede sfeer! het VVV kantoor heeft een staf die bestaat uit een aantal vrijwilligers (pittige tantetjes met haar op hun tanden en geldingsdrang) en dan mijn "vriend" + baas PB en dat is niet allemaal rozengeur en maneschijn onderling. Het liefst houd ik me afzijdig van al hun getwist en gekibbel, daar heb ik niets mee te maken zeker niet als invalkracht.Ik zou het echter wel heel prettig vinden als mijn rooster een beetje regelmatiger zou zijn, maar dat is iets waar ik me niet in kan mengen. Ik heb een telefoontje gepleegd naar de secretaresse van de burgemeester en een gesprek aangevraagd. Ik wil graag een beetje meer zekerheid en voel er eigenlijk weinig voor om af te gaan zitten wachten. Ik verwacht een telefoontje van haar begin van de week.
En dan ook nog een röntgenfoto laten maken van mijn hiel. Ik heb al maanden last, denk een "hielspoor" maar het is af en toe niet uit te houden, heb medicijnen en inlegzooltjes maar vooral in rust is het onzettend pijnlijk, alsof er met messen (toepasselijker kan het niet denk ik) in word gestoken. Vrees dat ik in de kassen mijn voeten heb overbelast en dat dit een gevolg daarvan is.(?)

Geen opmerkingen: