zaterdag 24 november 2012

Mijn crea aktiviteiten.

Ben in mijn vrje tijd lekker bezig.
Knutsel en frutsel heel wat af. Met oude binnenbanden maak ik sieraden in combinatie met kralen. Heb ze in een vitrine in het VVV kantoor mogen uitstallen en ik had er in no-time twee verkocht; dat was een opsteker! Ik heb wat voorbeelden van internet gehaald en kreeg van een trouwe bezoeker van het VVV een zogenaamd "emporte-pièce" (als men in Frankrijk geen naam heeft voor een gereedschap dan heet het al gauw zo!)
Dit is een soort aparaatje waarmee de loodgieter leertjes voor kranen en dergelijke kan ponsen. Je kunt wzlfs een gaatje in een rondje in een keer uit iets slaan. Ik heb van de fietsenmaker oude binnenbanden gekregen en ben dus aan het knippen en rijgen. De resultaten zijn leuk! kijk maar in het fotoalbum. Manon heeft ze ook op een special site gezet maar dat is nog geen succes. Ik op de tweede dag van de kerstmarkt hier in Nogent een kraampje gereserveerd en ga proberen wat te verkopen. Zou leuk zijn als het gaat lukken. Het enige grote nadeel is dat er hier nergens in de buurt een winkel is waar je spullen zoals slotjes en dat soort dingen kan kopen, je moet het via internet doen maar dan zijn helaas de verzendkosten af en toe schrikbarend hoog. Dus dat dan maar niet. Ik heb in Gembloux wel wat kunnen kopen en zelfs van iemand ook slotjes gekregen maar voor de dikkere lederen koorden heb ik daar niets aan. Zal naar Pipoos moeten!
Van de week heb ik bij GH de Tagua noten die ik nog had liggen gepolijsd, ze zijn echt prachtig geworden en geven een heleboel inspiratie. Ik zag zojuist een site van een Amerikaanse die van de noten de prachtigste dingen maakt. Zij werkt veel met geverfde noten dus heb ik haar gemaild hoe ze dat doet, ben benieuwd of ik antwoord krijg!

Als ik dat soort dingen zie krijg ik altijd de kriebels en zou ik het liefste meteen beginnen.
Hoop dat mijn enthousiasme een beetje gewaardeerd zal worden. Ik had een van mijn "creaties" opgestuurd als verjaardagskado voor TvW, zij was heel erg verrast en blij ermee. Dus wie weet verkoop ik nog wat?

Geen opmerkingen: