zaterdag 8 december 2012

Voorbereidingen voor Kerst en de Kerstmarkt.

Ben op het VVV kantoor, omringd door lichtjes en kerstdecoratie. Zijn we vorige week maar aan begonnen, ziet er best leuk uit. Buiten ligt veel sneeuw.Voor de deur maakt de service technique alles in orde voor de manifestaties rondom de Téléthon. De kraampjes voor de kerstmarkt staan er ook al. Ik ben thuis bezig met het maken van nog een paar kettingen en wacht met smart op het pakket uit Peru! Zou geweldig zijn als de gekleurde Tagua noten binnen zijn voor de 16de. Ga aanstaande dinsdag, als het weer het toelaat,nog een keer langs bij SC; ik heb haar gevraagd me te helpen met de sluitingen want ik krijg die veterklemmen niet goed vast.
Toen we twee weken geleden (time flies)in Nederland waren heb ik nog wat spulletjes kunnen kopen, maar ik kan er niet goed mee uit de voeten. Zij kan mij vast en zeker helpen. De reis naar Maassluis is voorspoedig gegaan, heb de voorraad heimweevoer weer aan kunnen vullen en ook wat sintsnoepgoed en een kerststol kunnen kopen. Jammergenoeg heeft mijn echtgenoot er een handje van om veel en vaak te snoepen, er is dus al een aardig gat geslagen in de drop, nootjes en meer. En dan heb ik het niet over de jaloezie tussen vader en dochter en het verdelen van de buit!!!! bizar en ergerlijk tegelijk, ze gunnen elkaar af en toe het licht in de ogen niet zo lijkt het. Ik weiger als scheidsrechter op te treden; ze zijn toch oud en wijs genoeg zou je zeggen.We hebben dus geen sinterklaasavond gevierd, een paar kleine pakjes voor de kerst daar zullen we het mee moeten doen. Jammergenoeg een Kerst met z'n drietjes. En slechts één Kerstdag.
De laatste dagen zijn we ineens in de winter terechtgekomen, vorst en heel veel sneeuw. Gisteren was het niet leuk meer. Marieke maakte zich grote zorgen over het schoolvervoer. Ik denk dat er zo'n 20smsjes over en weer zijn verstuurd. Ze was bang dat ze niet thuis zou komen en wilde dat we haar eerder op haalden. Normaliter stuurt de vervoersonderneming een sms als er veranderingen zijn. Ik ontving in de ochtend twee berichtjes maar die waren voor de basisschool en het collège. Ik belde met de Conseil Générale onbereikbaar ivm vergaderen, konden nog geen uitsluitsel geven. Het verlossende woord kwam om iets over drie. Ze haalden de lycéens om half vijf op ipv zes uur. Maar..... toen moest ik dus de berg op in Clefmont om haar op te halen. Er lag intussen dik 8 centimeter minimaal sneeuw op straat en ik vond het echt vervelend dat ik de straat nog op moest. Er was tenslotte Alerte Orange!
Ik ben boven gekomen, het was een barre tocht. Terug vond ik nog vervelender, maar we hebben het gered! Hebben samen op de goede afloop en op de verjaardag van Manon een flinke neut ingeschonken. Hadden we dik verdiend. Heb wel een flinke pluk grijze haren erbij gekregen: wat een k..dag.

Geen opmerkingen: