zaterdag 15 december 2012

Cre-Ange en de natte dagen voor Kerst.

Half twee zaterdagmiddag; zit op het Office, nog twee zaterdagen restten er voordat het VVV kantoor zijn deuren sluit tot de eerste week van februari 2013. Ik mag  ook in de maanden februari en maart de zaterdagen werken! Hoera, maar niet heus. Niet dat het vervelend is hoor daar niet van, maar het is een heel gedoe m.b.t. mijn uitkering. Ze moeten kennelijk zo vreselijk rekenen , rekening houdend met het riante salaris van het office, om te weten op hoeveel uitkering ik recht heb, dat ik tot de 15de moet wachten voor ik het bedrag op onze bankrekening gestort krijg. Dat is dus heel vervelend want normaliter ontvang ik zo rond de 2de of 3de van de maand mijn salaris. Bankkosten in Frankrijk zijn verre van normaal als je je limiet overschrijdt, dus dat doet echt pijn in onze portemonnee. Maar ik mag al lang blij zijn dat ik recht heb op die uitkering. Dus moet ik niet moeilijk doen.
Ik heb hier op het VVV kantoor behalve veel administratieve klussen niet veel te doen, omdat we nu al royaal 3 weekenden ingesloten zitten, kan niemand zien dat ik hier zit en zie ik dus nauwelijks iemand.
Vorig week heb ik me nogal vergaloppeerd met het geven van toestemming aan de standhouder van de paintball om zijn apparatuur hier te stallen: gevolg was een heel hinderlijk in en uit geloop van diverse gastjes van een jaar of 12! Die maakten dus, maar dat had te laat in de gaten, misbruik van mijn aanbod!
De vloer was een baggerbende en zij gooiden iedere keer de deur wagenwijd open en daardoor zat ik te vernikkelen. Geen succes dus en een hele goede les dit niet meer te doen. Tegelijkertijd heeft PB gelijk als er iets met die zuurstofflessen zou zijn misgegaan dan hadden we een groot probleem gehad. Ik heb dus niet goed nagedacht toen ik het spontaan aanbod. Dom en voormalig blond hè!!!
Dinsdag ben ik nog bij SC geweest en zij heeft me geleerd hoe ik de veterklemmen moet bevestigen aan de kettingen, nog een aantal kleine dingen samen met haar gedaan en nu is iedere ketting voorzien van een slotje en een prijskaartje klaar voor zondag. Bedacht me zojuist dat het niet handig is dat ik alleen zal zijn, i.v.m. het installeren van de kraam. De door mij bestelde tagua noten zijn er nog niet, jammer hoor.
Sinds jl. donderdag is alle sneeuw door enorme regenbuien van de straat en zitten we nu met temperaturen tussen de 2 en de 7 graden en heeft het verschrikkelijk geregend met enorme windstoten. Woensdag hebben we een pallet granules voor onze kachels naar binnen gesjouwd. ( 1 ton in zakken van 15kg!) maar we hebben nu dus een voorraadje.
Het zou natuurlijk heel fijn zijn als we het deze winter niet zo koud zullen krijgen als vorig jaar. Denk niet graag terug aan de bevroren leidingen en de vreselijke gevolgen daarvan. Wie weet zit het mee: tenslotte is de aarde aan het opwarmen, toch?????

Geen opmerkingen: