maandag 7 januari 2013

2013, mijn eigen BOB en goede voornemens!

2013 is al een paar dagen oud, dus aan iedereen die ik nog niet heb gehoord of gezien bij deze alsnog de allerbeste wensen! Gezondheid staat bovenaan de lijst, hier zegt men in een adem:"Bonne Année, Bonne Santé" en dat is ook inderdaad de hoofdzaak voor zowel jong als oud.
Wij hebben de feestdagen in alle rust doorgebracht. Niet mijn ding ik hunker nog steeds naar een tafel voor gasten en uitgebreid van alles genieten. helaas ook dit jaar weer niet voor ons weggelegd. Wim moest gewoon werken, we aten dus tegen half drie de belangrijkste maaltijd en deden het tegen negenen's avonds met wat hapjes dunnetjes over. Oud en Nieuw was Marieke al vroeg vertrokken naar een feest met vrienden. We waren dus samen en keken televisie en aten de zelfgebakken oliebollen. Had nog stille hoop dat de overburen er zouden zijn maar die vertrokken tegen tienen en die zagen we die nacht niet meer terug. Het was dus niet echt zo' n festijn. Vuurwerk of iets is er hier niet bij en voor de meeste dorpsgenoten is het een dag als alle anderen; dus gaan ze gewoon naar bed!
Wie weet zal het dit jaar met Kerst en Oud en Nieuw wat feestelijker aan toe gaan in huize Bos(?)
Marieke had in de laatste week van december nog haar laatste 5 rijlessen. De rijinstructeur adviseerde om nog twee extra lessen te nemen en toen werden we uitgenodigd voor een evaluatie i.v.m de "conduite accompagnée". Wim zat natuurlijk weer moeilijk met zijn werk en dus was ik alleen de klos. Ik nam plaats achter Marieke en de rij instructrice zette in die twee uur nog even de puntjes op de i! Straatje keren, parkeren, en een paar kleine andere manoeuvres. Ik had de indruk dat ze erg dicht langs de stoeprand reed; maar de juf maakte me er op attent dat dat gezichtsbedrog is als je achterin zit.  Marieke reed terug naar de rijschool, nog een paar administratieve handelingen en we mochten gaan. We dronken wat in het stadscafé en gingen naar de parkeerplaats naar de auto, ik gaf haar de sleutels en liet haar op het parkeerterrein even aan deze auto wennen. Ze gaf aan het wel aan te kunnen en dus reed ze naar de supermarkt en parkeerde de auto. We deden de nodige boodschappen ( je zou niet zeggen dat het crisis is, zo net na de feestdagen hadden de meeste mensen karren vol en was het enorm druk) intussen was het donker geworden en miezerde het. Marieke wilde toch graag rijden, want het is de bedoeling dat ze voor juli 1000km rijdt! Ik voelde me even een beetje ongemakkelijk maar het moest toch een keer gebeuren en zo reed ze naar huis. Ik moet zeggen ze doet het goed, is best zeker achter het stuur en ik heb zonder kromme tenen en commentaar als bijrijder me er niet ongemakkelijk bij gevoeld! Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen rijstijl, maar ze schat situaties goed in. Zondag zijn we op visite geweest bij GvB in VsA. Marieke reed heen en terug en vanochtend heeft ze zichzelf naar school gereden. Haar tassen had ze gisterenavond al in de auto gezet en ze was er helemaal klaar voor. Jammer alleen dat we halverwege de route een aangereden hert (of ree) zagen liggen die nog lag te stuiptrekken; daar waren we allebei even een beetje van ondersteboven. Ik heb dus vanaf jl. zaterdag een privé chauffeur en BOB tegelijkertijd. Marieke maakte me er wel op attent dat ik "nuchter" moet zijn om ten allen tijde het stuur over te kunnen nemen; dus meer dan 1 glaasje zit er niet in!!!!!

Geen opmerkingen: