zondag 7 juli 2013

Hier is 2 maanden een meisje loos!

Jl. zondag 30 juni 2013. Al een paar dagen daarvoor was al op mijn manier al druk in de weer met het voorbereiden van "het vertrek" van Marieke. Kreeg echter al snel in de gaten dat ik me maar beter nergens in kon mengen; ze kan alles zelluf!
Mocht wel het treinkaartje halen en betalen van Chaumont via Dijon naar Vienne in de buurt van Lyon. Ze wilde zelf eerst 's ochtends nog met een vriendin naar de bios en dus besloten we dat ze met mij zou meerijden dan reed ik terug naar Nogent (ik moest werken) en dan zou pap haar verschrikkelijke zware tas naar het station komen brengen. (station Chaumont is niet zo geoutilleerd dat ze daar bagagelockers hebben).Ze maakte zich de meeste zorgen over het overstappen en haar enorme zware bagage.  Haar trein vertrok om 15.20uur en dan zou ze om 19.58uur aankomen. De gerant van de camping had afgesproken haar dan op te halen. Ik was iets te laat op mijn werk en daar stonden al acht motorrijders te wachten! Had al met al een drukke dag!. Van Marieke hoorde ik nauwelijks iets. Thuisgekomen was er ook daar weinig nieuws van haar. Ze belde tegen 20.00 uur op met de vraag hoe ze die meneer zou moeten herkennen.(?) ja dat wisten wij ook niet. En toen werd het akelig stil en hoorden we niets meer. Volgende ochtend bleek dat ze een erg slecht bereik heeft. Dus erg veel telefoonverkeer onderling daar rekenen we maar niet te veel op.
Intussen is het weer zondag, de temperatuur is aardig gestegen maar er waait een vreselijke harde wind. Jl donderdagavond had ik een uitgebreid gesprek met haar; het gaat allemaal goed; ze zit samen met een meisje in een huisje, hadden al boodschappen gedaan en de kosten samen gedeeld (slim). Het werk is leuk, ze heeft wisselende diensten aan de receptiebalie, of  's morgens, of  's middags en is op donderdag vrij. Nu maar hopen dat ze het volhouden zal tot eind augustus! Wim en ik hebben eind van de maand een paar dagen vrij dus wie weet rijden we erheen om haar even te zien. Mits ze dat natuurlijk zelf ook wel wil.
Deze twee maanden werk ik meer dan fulltime, ben dus wel blij met een week vakantie want veel vrij zit er niet in. Het VVV kantoor is nu bijna de hele week open en samen met de stagiaire wisselen wij de taak aan de balie af. Jammergenoeg is het daar met mooi weer bijna niet uit te houden er kan weinig open en dus weinig ventilatie en door het koperen dak wordt het snel erg benauwd. Maar ik zal daar maar niet te veel over klagen denk dat het op de boerderij bij Wim ook geen pretje zal zijn!
We lijken wel tuinders uit het Westland: altijd klagen!!!!! hahahahaha

Geen opmerkingen: