zaterdag 24 augustus 2013

Eindelijk uit de "Impasse"

Toen we ons huis kochten stond er op de verkoopakte een adres "rue de la Mairie", eenmaal geïnstalleerd in M'celles, bleek al snel dat iedereen onze straat kende als " Rue de Camp"! Gaf toen al wat verwarring, maar was te behappen. In het telefoonboek staat ook nog steeds Rue de camp!
Vlak voordat onze vorige burgemeester afgezet werd, heeft hij nog snel onze straat een andere naam gegeven. Vroeger, heel vroeger stond er aan het eind van de straat ( die nu dus doodloopt) een kersenboom naast een dakpannenfabriek. Hij noemde onze straat vanaf dat moment de Impasse du Cerisier!
Bij de EDF en andere instanties was het een heel gedoe, het was aan ons om het te laten veranderen.
Het telefoonboek, taak van de huidige burgemeester, is echter sindsdien nooit aangepast.
De huidige burgemeester (zeker niet onze vriend) nam de taak op zich om straatnaamborden aan te schaffen en samen met de locoburgemeester werden soms op een paal, soms op een muur de borden opgehangen c.q. neergezet. Zelfs een heel klein achterafstraatje kreeg een naambord. Maar tot onze grote verbazing, onze straat bleef kaal. Geen bord. Vrij snel stapte ik op een vrijdagochtend (openingstijd stadhuis) naar hem toe en vroeg waarom wij geen straatnaambord hadden. "Ja, er moet eerst een betonnen plaatsje gestort worden voor de vuilnisbakken" was het antwoord. Wij verbaasd, want dat betonnen plaatsje bestond al toen wij er voor het eerst kwamen. Daarna nog een keer tijdens de een of andere gelegenheid het aan de loco gevraagd, :" Ja, het ligt in mijn garage, ik ga het zo snel mogelijk ophangen"! Maanden later, nog steeds geen bordje!
regelmatig hadden koeriers een probleem en reden rondjes door het dorp, konden ons niet vinden. Ergernis dus. Op de dag van "solidariteit" (door de burgemeester en zijn clan op poten gezet) werd een begin gemaakt met het af bikken van de stuclaag van de muur rondom het stadhuis, want die begon uit zichzelf af te brokkelen. Wij dachten dat er nu in ieder geval een plek zou zijn om het bord  aan de muur te hangen. Niet dus! Inmiddels ruim 3 jaar later, nog steeds die ergernis; waarom overal wel en bij ons niet????? We weten dat hij geen fan van ons is, maar zijn rechterhand (de zus van onze overbuurvrouw) woont verdikkeme ook in onze straat. Waarom trekt zij nou niet eens aan de bel??? Een maand of 5 geleden naar aanleiding van iets anders, wees ik menner de burgemeester er nog weer eens op " Oh ja dat is waar het bordje, ik zal eraan denken" Wim en ik begonnen te twijfelen of het bord er echt wel zou zijn, hadden ze het misschien vergeten te bestellen?????
Vorige week was ik het ineens zoo zat en ik schreef een gepeperde brief. Maandagochtend deed ik hem op de post, wilde 'm niet in zijn privé brievenbus stoppen. Adresseerde de brief aan: Meneer de burgemeester en zijn wethouders.Donderdag kwam ik thuis en werd door Wim geattendeerd op....................
ONS STRAATNAAMBORD!!!!!!! Het hangt op, boven de brievenbussen en het plaatsje voor de vuilniscontainers!!!!!!! Dus zo moeilijk was het uiteindelijk toch niet.


Geen opmerkingen: