vrijdag 25 juli 2014

Een brutaal mens heeft de halve wereld:

Al maanden wachten we op offerte(s) van de diverse aannemers die langs zijn geweest voor de aansluiting van de  afwateringsbuizen op de "collecteur" achter ons huis in de straat.
Ze komen na drie keer bellen eindelijk hun afspraak na en nemen dan alles door en beloven ene offerte uit te brengen en vervolgens hoor je dus nooit meer iets, er achteraan bellen heeft weinig zin! Wat ik nog steeds niet kan begrijpen is , waarom komen ze en laten ze je daarna aan je lot over, als je er geen tijd, zin of gelegenheid voor hebt zeg het dan gewoon maar laat klanten niet in het ongewisse!
Dus wisten we het niet zo goed meer en belde toch weer naar LL met de vraag of hij het anders wilde doen, maar die had het druk met het oogsten van tarwe en graan! Hij zou z.s.m. iets laten weten, inmiddels 6 weken verder nog steeds ook van hem geen nieuws.
Van de week hoorde ik een ongewoon geluid in de straat en toen ik naar buiten ging met Dunkan zag ik 4 heren bezig de straat open te breken en bleek al gauw dat ze werkzaamheden uitvoerden voor de elektriciteit. Ik zei 's avonds tegen Wim, waarom vragen we hen niet of zij die klus kunnen klaren, maar Wim vond het geen goed idee. Vond het ook een beetje gênant. De volgende ochtend donderdag dus, waren ze weer druk aan het werk en stond onze gezellige buurvrouw in kamerjas over haar hekwerk heen te hangen om te kijken wat er gebeurde , net op het moment dat ik ze aan wilde spreken om te vragen wie de "baas" was. Daarom maakte ik rechtsomkeert, ik had geen zin in bemoeienissen van haar kant, ze is nieuwsgierig genoeg. Ik ging na een kwartiertje weer naar buiten
(buuf was terug naar binnen) en met mijn allerliefste glimlach vroeg ik wie het aanspreekpunt was en een gezellig gezet mannetje met en vriendelijke kop vroeg me wat ik wilde. Ik legde hem de situatie uit en liet hem zien wat en hoe er gebeuren moest. Hij gaf aan dat het mogelijk was en dacht even na over wat hij ervoor moest rekenen, hij noemde het bedrag en ik reageerde meteen dat dat prima was
(een héél ander prijskaartje dan de vorige keer toen LL de 17meter in de tuin opende en wij het zelf met de schop moesten dichten) stukken schappelijker in ieder geval. Hij vroeg of het dan goed was dat ze het meteen nog dezelfde avond aan zouden pakken. Geen bezwaar, integendeel. Ik moest wel even de burgemeester ervan op de hoogte stellen, die bleek niet thuis dus antwoordapparaat ingesproken.
Ik belde Wim en vertelde dat hij moest zorgen voor het materiaal zodat we dat dan aansluitend aan zouden kunnen pakken, buizen neerleggen, aansluiten en weer dichtgooien de volgende dag.
Donderdag middag had ik een afspraak met PvS en Mevrouw de Burgemeester van Nogent m.b.t. zijn bouwplannen. Om strategie te bepalen ging ik voor de afspraak bij hen langs op hun landje. Ik deelde onmiddellijk mijn blijdschap over de gevonden oplossing en zei dat Wim om 14.00 uur de materialen zou gaan halen. Toen zei P:" kom even kijken wat er in mijn vrachtwagen ligt", wij erheen en toen hij de deuren van de container opendeed zag ik dat er wel 60 pvc buizen in allerlei  verschillende diameters op elkaar gestapeld lagen. precies wat we nodig hadden.
Wat heb je nodig vroeg hij dan breng ik het straks even bij je!!!! Jij doet zoveel voor mij dat heb ik er graag voor over! Dat was een super geste! Zodoende kwam hij gisterenavond samen met vrouw en zoon, in de vrachtwagen en laadde hij samen met Wim 8 versterkte pvc buizen van 5 meter lang uit en aten we samen en hadden een hele gezellige avond, toen zij huiswaarts gingen hebben Wim en ik 5 buizen in de geul gelegd. en konden we met een gerust hart naar bed. Ik was zo blij ik had dat kleine dikke gezellige mannetje willen zoenen! Vanochtend bijtijds op, geld in een envelop en naar t beste mannetje. Daar stond, hoe kon het ook anders, meneer de burgemeester. Die gaf even aan in duidelijke taal dat het niet zo kon als wij wilden, het moest anders. De galbak.
t Mannetje zei dat dat ook mogelijk was ( denk alleen dat er nog  een prijskaartje aan hangen zal, maar okay dan maar). maar dat zouden ze dan aanstaande maandag aanpakken, Wim kon da alvast beginnen met het aansluiten e.d..
Ik belde net naar huis, Wim was versleten, had in de felle zon geklust en gestopt omdat het regent.
De mannen hebben de geul gedicht, daarna aangetrild en met witte steentjes afgewerkt. Morgen maakt Wim de aansluiting vanuit de tuin en maandag maken zij het gat in de straat en in de collecteur en dan kan het aangesloten en is de klus geklaard! Wat een opluchting, geen gezeik meer van buuf, geen bevroren afvoeren meer in de winter.

Geen opmerkingen: