dinsdag 9 december 2014

N.A.P.

De naschoolse activiteiten met de kleuters vallen me zwaar. Het eerste groepje van 6 kindjes die net vijf zijn, gaat nog wel, die kunnen wel een beetje met de opdrachtjes overweg. Maar anderhalf uur is over het algemeen gewoon TE lang. Tot nu toe hebben we, broodrolletjes gemaakt, bloemen van marshmallows, egeltjes van babybelkaasjes, en de afgelopen week een kleine pizza. Met de allerkleinsten (15!) vanaf drie jaar die als ik kom, net hun middagdutje hebben gedaan is het een heel stuk lastiger. Ze zijn nog niet helemaal uitgeslapen en een beetje duf. Handig zijn ze al helemaal niet, ik weten niet of het een idee van mij is maar ik krijg de indruk dat de meeste ouders hun kindjes niet de tijd gunnen om zelf een boterhammetje te smeren, want zelfs dat is oh zo moeilijk voor ze. Ze vergen heel veel aandacht en ik ben blij dat de juf van school me bijstaat want ik weet niet hoe ik het anders voor elkaar zou moeten krijgen om ze iets "tastbaars/eetbaars" mee te kunnen geven. Ze willen intussen als je even niet kijkt hun ingrediƫnten opeten, hebben geen geduld en maken er een zooitje van!
Er zitten een paar scheetjes tussen, begin ze nu al een beetje te leren kennen en sommigen zijn echt zoo grappig!
Maar het verzinnen van een activiteit die echt de volle anderhalf uur duurt is en blijft lastig, want de outillage op de scholen is heel beperkt. collega AM heeft me voor aanstaande week een soort muffinapparaat geleend daarin zou je dus cakejes en taartjes kunnen bakken, maar wat ga ik doen, laat ik ze zelf deeg maken ( ik zie de troep al voor me) of neem ik kant en klaar (tegen mijn principes) ik ben er nog niet uit. en wat maak ik dan precies er kunnen 4 cakejes tegelijkertijd in! dus voor groep 1 geen probleem voor de kleintjes dus wel. via leboncoin heb ik voor een prikkie een soortgelijk geval kunnen kopen hoop dat dat nog deze week (met de post verstuurd) binnenkomt zodat ik dat deze komende vrijdag mee kan nemen dat is meer voor brownies enzo maar dat maakt niet uit het gaat erom dat het iets echtst wordt wat ook nog te eten is. Ik heb nog geen nieuws over de volgende module na de kerstvakantie maar ik hoop echt dat dat wat grotere kinderen zullen zijn, dan kost het me net iets minder energie en kopzorgen!

Geen opmerkingen: