maandag 16 februari 2015

Afspraak pole emploi.

Eerst nog even het kostenplaatje van de 6 liter "eau de vie de mirabelle" douane kosten 22 euro en de rekening van het dagje stoken erbij opgeteld komt het op 7.58€ per liter, ik ben dus een stuk voordeliger uit dan kopen via via. De flessen staan nu gedurende een maand niet afgesloten op advies van opa CT. Dan mogen ze dicht en zijn ze voor consumptie geschikt. In mei kan ik dan mijn eigen aperitiefjes brouwen op basis van vlierbessenbloesem of schillen van sinaasappels. Leuk dus.
Ik heb nu ook mijn lidmaatschapskaart en als we volgend jaar weer zoveel fruit hebben kan ik dus weer een dagje gaan stoken, ook peren of kersen zijn een optie!

Verder hebben we vrijdag eindelijk het eind november bestelde paneel binnengekregen, niet te tillen door het dubbele glas. Om nou te zeggen dat het mooi is; "nee dus!" maar wel afdoende om een hoop tocht tegen te houden en dat was het doel. Samen hebben we het voor elkaar gekregen het geval te versjouwen en Wim heeft het zaterdag voor de keukendeur geplaatst, afgedicht met pur en nu is er van die kant vandaan heel wat minder tocht. Nog wel 4 nieuwe ruitjes bestellen en erin zetten en dan als het weer het toelaat de oude deur verven. Volgende actiepunt is de duiventil.Ook daar komt erg veel tocht vandaan.

Vrijdag reed ik voor mevrouw L naar de bank, de apotheek en de glasbak (!) ze vroeg of ik een strijkklus voor haar wilde doen en vanochtend met haar naar de huisarts. Nu is strijken niet echt mijn hobby, maar ach "geld verzoent de arbeid" toch???Er zaten een paar grote ouderwetse lakens bij dus even strijken, was het niet maar het is gebeurd en zo kon ik het vanochtend weer aan haar teruggeven. Ze was content en ik ook.
Ik heb ook de planning gekregen van het seizoen in het museum. Wat ik nog steeds maar niet kan begrijpen is dat LG totaal geen rekening houdt met wensen. Waarom gaat ze niet met ons om de tafel en bespreekt of er nog weekenden zijn die je vrij zou willen i.v.m festiviteiten of zoiets en alvast een beetje proberen in te plannen wie, wanneer een aantal dagen achter elkaar vrij kan zijn voor een weekje vakantie??????
Tot overmaat van ramp zit er een briefje bij dat ruilen en veranderingen alleen met mate zijn toegestaan, NOU JA ZEG!!!!! Ze krijgt het steeds hoger in haar bol lijkt het wel.
Zoals het er nu naar uit ziet kan ik eind september (net als vorig jaar) een royale week aan een sluitend vrij zijn. Dan is het een kwestie van 3 dagen ruilen met FM. Wel heb ik dit seizoen de woensdagen en vrijdagen vrij. Gevolg daarvan is nu wel dat ik als ik het weekend werk ik er de maandag en dinsdag achteraan heb!!! Maar ben allang blij dat ik weer terug mag op mijn plekkie.
Officieel moet/mag ik nog tot februari 2018. Als het op deze manier kan en ik ben er nog toe in staat dan zou ik dus nog 3 seizoenen moeten werken. Maar in de winter neem ik dus niets meer aan, want de pole emploi heeft er namelijk erg veel moeite mee om het aan te vullen. Men heeft geprobeerd het hoe, wie, wat en waarom aan me uiteen te leggen. Tot drie keer toe heb ik gevraagd het aan de telefoon te herhalen, maar ik snap het nog steeds niet. Heb een consult aangevraagd en dat gaat morgen middag plaatsvinden; ben benieuwd. Op deze manier is in de winter werken er voor mij dus niet meer bij. Het heeft me alleen geld gekost i.p.v. opgeleverd.





Geen opmerkingen: