zaterdag 16 april 2016

Mijn eerste "werk" weekend.

Het is zaterdag en mijn eerste weekend aan de balie in het nieuwe seizoen. Het is nog vrij stil sinds de heropening op 1 april jl.. Buiten is het bar slecht weer, heel erg veel regen en donderdag kwam er een tropische hagelbui naar beneden; zo verschrikkelijk en met de nieuwe dakconstructie (skydôme) was het een oorverdovende herrie, we konden elkaar niet meer verstaan. We hebben een stagiaire, een verschrikkelijke lieve meid, die helaas door LG wordt uitgebuit! Ze zit in haar eentje boven in de bibliotheek en moet gegevens invoeren in de computer. Wij doen hier beneden ons uiterste best om het haar in de pauze en af en toe rond koffie en theetijd een beetje erbij te betrekken. Arm kind.
De dinsdagen gaan we so wie so naar de salle de spectacle om daar te eten met GJ, altijd heel erg gezellig. Ik ben twee weken geleden begonnen te proberen de dochter van DM wat Engels bij te brengen, Ze doet een BTS opleiding in de sociale sector en moet haar stageverloop/verslag in het Engels kunnen vertellen. Het is een regelrechte ramp, Ze kan niets onthouden en spreekt alle woorden die maar een beetje lijken op Frans, ook Frans uit. Ik ga er in de middagpauze heen om 13.00 uur en probeer haar te doen begrijpen dat ze de tekst vloeiend kan uitspreken, maar ze kan het maar niet in zich opnemen en onthouden. De 26ste april moet ze het onder de knie hebben, maar ik vrees dat het niet zal gaan lukken. Haar vader  heeft me ter compensatie een mes beloofd.
Mijn gezellige bazin heeft me van de week lekker dwars gezeten. De dagen die ik vrij had gevraagd om thuis te kunnen zijn voor en bij M moet ik inhalen, dat had ze me al meteen duidelijk gemaakt. Alle werknemers van de stad hebben een "badge"  gekregen en moeten  zich  iedere dag "in-en-uitchecken", FM en ik hebben er nog geen een, geen idee waarom. Nu heeft ze me dus van de week even laten weten dat ze "coûte que coûte" erop staat dat ik die uren nog voor eind mei inhaal. Ik had al gezegd dat als AM en FM op vakantie zijn er uren zullen zijn die ik over moet nemen, dus dat het dan rechtgetrokken zou worden; maar NEE, het moet z.s.m.
Kom ik donderdag op mijn werk heeft ze mij dus in mei diverse dagen erbij gegeven!
Dagen waarop ik in principe vrij heb en dus nu erbij krijg. Sommigen komen me absoluut niet uit, maar ik heb besloten niet moeilijk te gaan doen, baal enorm. Ik wilde aanstaande dinsdag vrij omdat AV vandaag (zaterdag) een varken gaat slachten en ze dinsdag het vlees zullen gaan verwerken. Ik had zulke geweldige herinneringen aan de slacht van de lammeren en het maken van merguez dat ik hier ook graag bij wilde zijn. Dus vroeg ik om een vrije dag, eventueel omruilen. Wilde mevrouw weten wat de reden was, nou dat gaat haar geen fluit aan! Ik heb gezegd:" dat is een privé kwestie", wanneer ik zou gaan zeggen: "slachten van een varken", dan had ik haar toestemming wel kunnen vergeten! De moeder van AV is zo enorm gedreven en doet echt alles zelf, ze maken worst ze weckt het vlees enz. enz. hoop een hoop van haar te kunnen leren.
Gisteren ben ik naar M gereden, met stofzuiger, schoonmaakproducten om e..e.a te kuisen dat was hard nodig. Er waren vrienden wezen logeren, dus bed verschoond, douchecabine schoon proberen te maken (kalkaanslag) en overal gestofzuigd. Alle materialen die de huisbaas heeft gebruikt zijn flutmateriaal, Mocht waarschijnlijk niets kosten! Dat is te zien. We hebben AS naar het station gebracht en zijn meteen doorgereden naar de CAF, ivm de huursubsidie, die deden weer moeilijk en wilde de gewijzigde geboorteakte hebben. Daarna doorgereden naar de Action, een winkel waar ik eigenlijk NIET heen moet want ik vind echt alles zooo leuk! Ik heb voor mijn verjaardag een klein insectenhotel gekregen van M. dat wilde ik al langer, maar Wim houdt niet van bijen, ook al heb ik hem al 100 keer verteld dat solitaire bijen niet steken!

Toen ik donderdag thuis kwam zag ik toet mijn grote verrassing boven op het konijnenhok een ander hok staan , met daarin 6 kleine Sussex kuikentjes. Echt een superleuk verjaardagscadeau. Uit Nederland kreeg ik ook (een beetje te vroeg) van twee lieve vriendinnen ook een attentie per post.

Geen opmerkingen: