zondag 11 september 2016

Je deteste!! ofterwel ik baal als een stekker!

Vandaag zondag de 11de september en ik ben in het museum! Deze maand werk ik behalve zaterdag de 17de,  ieder weekend, i.v.m het inhalen van uren staan er dus twee extra weekends op mijn planning!
Leuk? nou nee niet echt. Vandaag is het echt een verschrikking, het is prachtig weer en ik heb behalve onze "dorpsidioot" (die komt iedere zondag even langs om te kijken wie er achter de balie zit, hij is helemaal wezenloos van hoge hakken, maar die draag ik niet!) nog niemand gezien. Geen enkele bezoeker. Ik kan jullie vertellen dat een dag als deze eindeloos lijkt. Vanochtend had ik nog wat klusjes en ik ben tussen de middag naar huis gereden, daar kwamen W&A langs op hun e-bike ze staan met hun kleine camper op de camping in Bourg Sainte Marie en hadden tijd voor een kort bezoekje ze reizen morgen verder. (ze hebben beslist geen spijt van de verkoop van hun vakantiehuis en genieten van de vrijheid en het reizen en trekken van plek naar plek).
Ik was dus keurig op tijd weer terug op mijn post,  heb een beetje geknutseld maar verder dus weinig activiteit en dat terwijl er thuis best een hoop gedaan zou kunnen worden. We hebben vrijdag op het landje in Langres de aardappels gerooid, best een goede oogst. In onze tuin staat een Opal pruimenboom en die zit echt zoo ontzettend vol, ik heb al taarten gebakken, crumble gemaakt, ze op rode wijn gezet en nu stond er tussen de middag weer een grote slakom vol. ook de tomaten hebben het in Langres goed gedaan, dus er staat een grote kan vol pittige gazpacho in de koelkast en drie dozen tomatensaus in de vriezer. We zitten nog met een probleem, want sinds een week of twee vinden we geen eieren meer, nu weten we niet of de kippies niet meer leggen f dat de kuikens ( ze zijn al verschrikkelijk groot) ze kapotpikken en opeten, of dat er een ander wezen ze gesnaaid. In ieder geval zijn we er wel van overtuigd dat de laatste kippen uit de legbatterij, geen succes zijn, ze pikken elkaar en de haan heeft geen veer meer op zijn kont. De Sussex kuikens (6) daarvan weten we niet of het nou hanen of hennen zijn. We denken 3 om 3 maar niets is zeker. we zoeken dus met spoed iemand die de bruine kippies en de haan kunnen slachten. zelf zou ik het kunnen, maar wil het eigenlijk liever niet doen!! Veel vlees zit er niet op hoor, ze zijn alleen geschikt voor soep!
Dunkan blijft ondanks voor ene tweede keer een medicijnenkuur prednison en iets anders toch sukkelen en we kunnen hem eigenlijk ook niet meer in de tuin loslaten want hij vreet de kattenpoep op en andere smerigheid, ook tijdens het uitlaten op straat. Dus heb ik een neusband gekocht bij de dierenarts maar die is te klein, moet omgeruild worden. Hij loopt op die manier nog een vergiftiging op of zo. Zo sneu om hem zo te zien strompelen, als zijn poten het weer niet doen. De dierenarts maar weer bellen, want dit is zoo zielig, het is zo'n lieverd, willen hem niet missen.

Geen opmerkingen: