maandag 26 juni 2017

Franse laksheid.

Sinds van de week is het zomer. De temperaturen liegen er niet om, het is af en toe echt TE warm, om te werken wel te verstaan dan natuurlijk. We hebben in het museum geen airco, ook de ventilatie is nou niet echt geweldig. Achter me aan de balie staat een ventilator, maar dat helpt
ook niet echt bar veel. Bezoekers hebben het ook warm. Men is aan het bestuderen, hoe e.e.a. verandert c.q.. aangepast zou kunnen worden. Misschien maak ik het nog mee????
Helaas is het de laatste week misschien mede vanwege het warme weer, erg rustig qua bezoekers. Dat geeft mij de gelegenheid een extra blogje te schrijven en mijn ongenoegens te uiten over de laksheid van menig Franse onderneming.
Vorig jaar vroegen wij aan een aannemer uit Clefmont om voor ons een offerte te maken voor de voorgevel. Wim haalde de voegen en het oude stucwerk van de muur en het zag er niet echt best uit.
Monsieur C. kwam ergens in juli met een offerte en we ondertekenden deze en er werd toegezegd dat voor de winter de muur gedaan zou worden. De herfst kwam, niemand gezien, opgebeld en geïnformeerd; nee hij had niet veel tijd en in de winter doen ze dat soort werk niet. Het zou voorjaar worden. We voelden dat het in de winter hier en daar toch wel wat lastiger was om het huis warm te krijgen, helaas.
2017 begon, het werd voorjaar.
Ik informeerde maar weer eens hoe het er voor stond. Er werd me verteld dat hij onze gevel in zijn planning had opgenomen, kon alleen nog niet zeggen wanneer. Wim maakte intussen ook de keukenmuur kaal, die ziet er overigens een stuk beter uit, mooiere stenen en meer regelmaat in het stapelwerk. We besloten om deze meteen me te laten stucen, dus belde ik weer op en deelde hem dat mee. was prima, we moesten alleen een kleur kiezen en dan zou de boel in werking worden gezet.
De week daarna bracht monsieur C de stalenkaart, stukjes van 3x4 ( wel 100 verschillende tinten. Hoe kies je op die manier een kleur??????
Wij gingen bij een andere bewoner kijken die hetzelfde bedrijf had gekozen een paar jaar geleden en besloten het net zo te laten doen als zij. Weer gebeld en doorgegeven, monsieur zei dat hij in de loop van de volgende week de steiger zou komen plaatsen. het werd vrijdag.................niemand gezien.
Maandagochtend een week geleden, voor ik naar mijn werk ging, weer de telefoon gepakt met de vraag hoe het nou zat.
Nee mevrouw Bos er is iets tussen gekomen, eind van de week zetten wij de steiger neer.
Nu is het  sinds vorige week "zomer" en nog geen teken van leven. Inmiddels twijfelen Wim en ik over de afwerking, heeft monsieur het allemaal wel goed begrepen???? Er is een verschil tussen " pierres apparentes" en "pierres en vue". We zullen weer moeten overleggen, want anders ... Stel dat ze komen en ze doen het niet zoals wij het in ons hoofd hebben??????? Oei
We zijn ons intussen er van bewust dat bij een volgende offerte we een soort deadline overeen moeten komen en een datum op de offerte moeten zetten. is het niet gedaan voor die datum, dat gaat de deal niet door. Nu kunnen we weinig anders dan wachten.
jammer want een Nederlandse kennis had het ook voor ons kunnen doen, was vermoedelijk sneller en goedkoper geweest. We hopen dat hij de achterkant voor zijn rekening wil nemen. het is nu wachten op zijn prijsopgave.

Geen opmerkingen: