zondag 18 juni 2017

Honkvast.

Zitten wij nu sinds 2007 definitief in M'celles en reden we de jaren daarvoor met regelmaat heen en weer van Schiedam naar M'celles; ons kind is minder honkvast!
Vertrokken naar Lille nog voor het eindexamen lycée, eerst in een aggenebbies appartement, waar  het qua hygiëne en comfort te wensen overliet. Nieuwe bail, wij stonden garant en betaalden de borg. Pa en Ma mochten natuurlijk helpen verhuizen. Toen via internet een nieuw onderkomen voor het stel in Marquette les lille gevonden en wederom alles inpakken en verkassen van twee hoog boven naar... twee hoog boven. Een betere locatie, in een betere buurt en een wat schappelijkere huisbaas. Een nieuw contract enz.. en steeds met een opzegtermijn van 3 maanden.Toen ineens september 2015 verhuizen naar Epinal. Nieuw huurcontract, alles opnieuw op de rit voor huursubsidie , nieuwe huisarts enz.. Een opleiding en een appartement gevonden op het heetst van de snede. Relatie was gestrand en dus werd er veel achtergelaten en weer kon er verhuisd worden. Ook daar weer twee grote trappen op. Dit appartement was wel wat royaler, maar de huisbaas heeft daar wel de goedkoopste verf en voorzieningen gebruikt ( een douchecabine staat op drie houten blokken) het raam in de keuken is van enkel glas en al snel bleek dat de verwarmingsketel voor water en verwarming op gas erg onvoordelig stookt= dikke facturen in de winter!). Begin mei werd ons verteld dat de huur was opgezegd en dat M per 2 juli aanstaande iets anders nodig had. poeh we zagen de bui al hangen..... weer verhuizen.
Het nieuwe appartement is nu in Neufchâteau, dus niet meer zo ver weg. Een net appartement, een strenge huisbazin, een contract via een bureau (extra kosten dus!). Weer een garantstelling getekend en de huur is op 15 juni jl.. ingegaan. Samen met EV een lieve meid  hebben ze de afgelopen weken al heel heel heel veel spullen verhuisd en tijdelijk opgeslagen in de garage van de flat van E's broer! dat scheelde wel een hoop gedoe en tijd. Wel moet er in Epinal nog het een en ander gebeuren en dus ben ik inmiddels twee keer op en neer geweest om te helpen met inpakken en sjouwen en alvast wat schoon te maken. Ik heb 5 wasmachines gedraaid met vuil wasgoed, gelukkig was het mooi weer en kon alles buiten drogen. Via leboncoin een keurige koelvrieskombinatie gevonden.
Helaas is het keukengedeelte erg klein en slecht geoutilleerd. Ik kon van een collega een gasfornuis overnemen voor slechts 20€, onderweg realiseerde ik me ineens dat ik een vreemd soort stekker had gezien en daar verder geen aandacht aan had geschonken. Ik stopte langs de kant van de weg en inderdaad er zat een speciale stekker aan die in het appartement niet zit en het fornuis was op gas met een gasfles en dat leek Wim niet echt handig en veilig, dus gasfornuis weer doorverkocht.
Nu moeten ze het voorlopig met de oude kookplaat doen, maar dat is niet echt handig want er is geen plaats voor. Dus gaan ze samen op zoek naar een fornuis. Ik was jl. vrijdag even langs, er stonden nog heel veel boodschappen tassen met spullen, want de keuken heeft geen kastjes!
Van een kennis kan ik een gedeelte van een keuken krijgen dus dacht ik daar maak ik ze blij mee............ ziet er nog keurig uit en hij geeft het voor niets weg. Maar toenkreeg ik vanochtend te horen dat E voor haar verjaardag (gisteren) van haar ouders een keukenbuffet heeft gekregen. dat staat er nu. Ik ga straks, na mijn werk, toch langs bij PH om wat kastjes te halen al was het maar voor bij ons op de zolder. Kastruimte heeft een mens nooit genoeg.
Voor onszelf heb ik gisteren een tweede withouten kast gekocht voor in onze slaapkamer, met de centjes van de overnachting van het gezin J. (wat een dotjes die drie meisjes, het was heel erg leuk om hen eens in het echt te zien)

Geen opmerkingen: