woensdag 12 juli 2017

De voorgevel.

Schreef ik de laatste keer dat meneer C. eind van die week een steiger neer zou zetten................nu dat is uiteindelijk toch weer uitgesteld. Vorige week woensdagochtend stonden er twee mannen voor de deur om iets voor half acht. Meneer zelf was er ook en legde even snel aan zijn personeel uit wat er precies gebeuren moest. Nee trapgat daar was geen tijd voor, (vrijdagmiddag begon hun vakantie!!) Steigers werden neergezet en ze begonnen met repareren en natspuiten van de gevel. Ik moest werken dus kon e.e.a niet in de gaten houden, Wim hield me in de loop van de dag nog even via telefoon op de hoogte, toen ik thuis kwam was alles afgeplakt en de kapotte stenen, gerepareerd. De volgende ochtend stond ik bewust vroeg op en stapte in de douche. Hoorde vreemde geluiden, wat bleek ze waren er al, met z'n drieën. Het spuitwerk kon beginnen. Het kleine stukje tussen de twee daken moest ook gedaan, gemopper want daar hadden ze niet op gerekend!
Toen ik aan het eind van de dag thuis kwam was een groot gedeelte gedaan en vroeg ik me af of het zo zou blijven of dat er nog iets gedaan moest worden, het feit dat de steigers er nog stonden betekende dus kennelijk dat ze vrijdag nog terug kwamen. Het viel me een beetje tegen allemaal, ik vond dat je vrij weinig van de stenen terugzag. Wim kwam thuis en was ook onaangenaam verrast; hij ervoer hetzelfde.
De volgende ochtend sprak ik ze erop aan. Oeiiii dat vonden ze dus minder leuk, Nee mevrouw dit is "pierres en vues!" zo blijft het! Misschien een week of twee even met de kârcher natspuiten.
Het is dus in het geheel niet zoals wij het ons hadden voorgesteld en dus ook niet net zoals bij de familie M die wij als voorbeeld hadden gekozen, hebben wij verkeerd gecommuniceerd? heeft meneer C het allemaal een beetje TE gemakkelijk opgevat, "ff snel die Hollanders helpen dan ben ik van hen af"???? Het is voor hem natuurlijk een klusje van niks, hij doet liever hele kastelen. Begreep van de buurvrouw dat hij onlangs een huis heeft gekocht in Saint Tropez, ja dat snap ik.
We beginnen er nu na een week toch aan te wennen, het is zeker niet lelijk hoor.
Er moeten nog wat dingen afgewerkt worden, de luiken terug hangen gaat nog een heel gedoe worden. Wim wil de kozijnen nog verven. Heeft vanochtend alles schoongemaakt. De rekening lag maandagochtend in de brievenbus. Ja daar is hij wel erg snel mee.


Geen opmerkingen: