dinsdag 14 november 2017

Alsof er niets gebeurd is.

Het lijkt er bijna op alsof er een paar weken geleden niets gebeurd is, het leven gaat door. Wim is weer aan het werk, (slaapt slecht) sfeer is natuurlijk niet echt geweldig op de boerderij! En ik ben in de WW zoals ieder jaar rond deze tijd. Ben druk met alle paperassen voor mijn pensioen en AOW, heb heel erg veel formulieren moeten invullen zowel voor de Franse aanvraag als ook voor de Nederlandse. Veel is mij ontschoten, jaartallen waar en hoe lang ik ergens gewerkt heb.......en we hebben geen DigiD  wat het er niet altijd eenvoudiger op maakt. ( aanvragen is ene heel gedoe want dan zouden we het op moeten gaan halen op de Nederlandse ambassade in Parijs)
Gelukkig zijn veel instanties telefonisch bereikbaar en kunnen me verder helpen en ook dochterlief heeft het nodige uitgezocht. Vanaf 1 februari 2018 dus Frans pensioen en vanaf 18/4/18 AOW en ABP!
De totaalsom valt me niet tegen. Alleen afwachten of ik iets verschuldigd zal zijn aan Zorginstantie Nederland. Daar dus een E121 formulier aangevraagd.

Afgelopen weekend was ik zoals ieder jaar mee naar de messenbeurs in Belgiƫ , Gembloux. het was weer een heel aangenaam weekend, veel bekende mensen, lekker eten en drinken, goede sfeer, goede zaken gedaan iedereen, veel bezoekers, jammer genoeg wel alleen een hoop gedoe met de hotelboeking. Maar gelukkig hadden we alle zes een hotelkamer met ontbijt en hebben we het goed gehad.
Ik zou eens na moeten kijken in mijn blog om te zien voor de hoeveelste keer ik nu op kosten van mijn "broeders" ben meegeweest. Ik weet het niet precies.

Nu de draad dus weer thuis oppakken, het is flink koud buiten, vriest al licht 's nachts.
Dunkan loopt slecht en geeft zelf al aan dat hij het zat is dus een flinke wandeling met hem zit er niet meer in. Ook hebben we sinds een paar weken een nieuw katertje erbij, een bijna geheel zwart monstertje met een flink eigenzinnig karakter. We hebben hem NOZUM genoemd en vrezen dat als hij volwassen is hij de boel wel zal regeren. Hij springt met gemak en zonder vrees bovenop Dunkan en zet een hoge rug op tegen Boef en Emo. Grappig is het wel, maar het in je broek omhoog klimmen moet hij zo snel mogelijk afleren, want dat is een regelrechte ramp.
Mijn bezigheden buitenshuis breiden zich m.i.v. morgen uit  want ik ga morgen een proefles Italiaans leren meemaken. Dat wilde ik al langer, maar dat kwam er niet van. Nu een cursus gevonden in Langres dus ben benieuwd hoe dat zal bevallen. Vrijdags aquagym en  wil na de grote klus van 25 november aanstaande ( het diner voor 120 personen in het kader van het slot van de ronde van de verhalenvertellers) misschien weer terug naar het koor.
Vervelen zal ik me niet want ik heb ook nog mijn lieve mevrouwtje L. in Doncourt.
Nu eerst de komende week de receptuur uitschrijven en de boodschappenlijst in orde maken. Helaas is mijn Marokkaanse groenteboer even uit beeld vanwege de kou, hij zou te veel verlies hebben omdat hij zijn groenten en fruit niet aan vrieskou bloot kan stellen, dus daar moet ik een oplossing voor zoeken.




Geen opmerkingen: