maandag 22 januari 2018

Afscheid van NOGENT.

Donderdagavond 11-1-2018 was ik genodigd voor de jaarlijks terugkerende eindejaarsbijeenkomst van de stad Nogent. N.a.v. een enquête was door het voltallige personeel besloten dat niet meer zittend aan tafel met een diner te vieren rond Kerstmis, maar werd het dit keer een "apéro dinatoire" zonder partners en gekoppeld aan de nieuwjaarswens van mevrouw de burgemeester.
Mevrouw begon eerst met een uitgebreide opsomming van alle activiteiten in 2017. De nieuwkomers werden voorgesteld. De traiteur had kennelijk gerekend op meer mensen want er was ruimschoots te eten en te drinken. De medailles werden uitgereikt en de twee collegae die vertrokken i.v.m. hun pensioen werden naar voren geroepen. De pers maakte was foto's en iedereen applaudisseerde. We dachten dat Madame le Maire klaar was....... totdat ze mij naar voren riep.
Ze somde op dat ik 6 jaar lang de taak van hotêsse d'accueil van het museum met verve had vervuld. Ik was dan weliswaar niet "titulaire"  slechts seizoensmedewerkster, maar aangezien ik zes seizoenen lang beschikbaar was geweest en het feit dat mijn meertalig zijn een welkome extra was, wilde ze me toch niet vergeten. Ik kreeg een leuk boeket en ging met de anderen op de foto.
Vrijdag de 18de stond het artikel in de krant, ik stond ook op de foto maar werd  niet met name genoemd (ik vond het al heel wat dat ik toch in het zonnetje was gezet, dus jammer dan). Zaterdagmiddag kreeg ik een mms van een kennisje met de rectificatie van de JHM. (zie boven)
Leuk dus, in de krant met een artikeltje over mij. Om trots op te zijn.

Wim heeft vrijdagmiddag bij Mevrouw C. de eindafrekening gekregen. Zij had gelukkig ingestemd met een verkort opzegtermijn. Wim is dus sinds vrijdag 12 januari 2018 uit dienst. Hij is begonnen met de muren van onze huiskamer te verven. We hebben gebeld met zijn toekomstige werkgever, want we wilden niet dat zij via via zou horen dat Wim al "vrij" was, ze was verrast en vroeg of hij dan morgen kan beginnen met werken. Hij heeft toegezegd.
Morgen 23 januari begint hij dus bij zijn nieuwe werkgevers. Hij krijgt meteen een vaste aanstelling met een proeftijd van 2 maanden.




Geen opmerkingen: