zondag 18 februari 2018

Vrije tijds besteding.

Ook al ben ik nu  "gepensioneerd" van uitslapen is weinig sprake, nu is dat nooit echt "my piece of cake" geweest, maar daar Wim er vroeg uit moet en hij mij altijd gedag zegt, lig ik na 5 uur meer te woelen dan nog te slapen. Ik ga er dan ook meestal tegen zevenen uit. Hij zegt dan altijd :"dan heb je wat aan je dag!", haha.
De ochtend begint dan met wassen, aankleden en ontbijten, de afwasmachine leeghalen, de kattenbakken (we hebben er tegenwoordig met vier dus TWEE!) schoonmaken. Mail nakijken en wat rommel opruimen. Vorige week zaten we nog steeds in de rommel dankzij Wim's enthousiaste verfmanie. De keuken, woonkamer en slaapkamer zijn klaar. Hij gaat t.z.t beginnen aan al het houtwerk. Het knapt enorm op, de nieuwe kleuren bevallen ons goed.
We hebben eind november de oudste, grootste, doodse notenboom om laten halen. Er lag dus heel veel hout in de tuin, wij gebruiken dat niet en dus zette ik een advertentie. het heeft even geduurd maar er is een Portugese meneer, die sinds december iedere zaterdag , met kettingzaag aan het werk ging, soms vergezeld van zijn ouders. Ik bracht hen dan een kopje koffie en babbelde even met ze, aardige lui en sinds gisteren is het hout helemaal weg. Wel hebben ze voor mij een aantal mooie plakken gezaagd; net iets te groot voor een happenplank die nu in Nederland zo populair zijn! Maar enorm leuk als bijzettafel, t.z.t want het zal nog wel een poosje duren eer het hout helemaal is gedroogd. We moeten dus alleen de laatste rommel opruimen, maar dat heeft geen haast.
Wim is dus op maandag vrij en afhankelijk van zijn of mijn programma kunnen we dan samen iets ondernemen. Tot nu toe nog niet echt veel schokkends gedaan, maar het moet ook nog even wennen.
Ik ga trouw naar mevrouw Littmann, ze gaat achteruit vind ik, veel arthrosepijn en ik erger me aan de manier waarop ze door haar hulpje wordt bedonderd. FH doet nl. alleen de dingen die zij leuk vindt en verder is het een grote stoffige bende. Maar ja FH woont naast haar en Mme L. is deels afhankelijk van haar, mocht haar iets overkomen. Alhoewel ik geregeld merk dat mevrouw L  daar erg over twijfelt. Soms komt het i.v.m. mijn verplichtingen slecht uit en slaan we een weekje over. Mijn Italiaanse les in Langres op woensdagmiddag (een groepje van 5/6 dames en een hele vriendelijke docent, gezellige rustige manier van werken en veel herhalen) en aquagym op vrijdagmiddag gooien soms wat roet in het eten. Mme L. heeft sinds drie weken twee keer in de week fysiotherapie aan huis, dus daar moeten we ook rekening mee houden en ze wil ook graag even een siëstaatje doen na het middageten. Maar over het algemeen lukt het wel om iets af te spreken. Altijd weer fijn om haar van dienst te kunnen zijn. Nu staat haar Kangoo hier voor de deur want die moet  gereviseerd worden van de week. Aan Wim en mij de taak dit te regelen. Afspraak staat voor aanstaande woensdag.
Nozum wordt groot en heeft zijn zinnen gezet op Emo, zij is flink de dupe van al die katers in huis. ook Spark en Emo kunnen niet samen in een ruimte, dus Emo is veel buiten of op ons bed!
best sneu. Nozum wordt dus binnenkort gecastreerd, hopelijk is het dan wat rustiger voor Emo.
Met Boef gaat het niet goed, inmiddels 17 jaar oud en er zit niet veel energie meer in.
Jammer genoeg doet hij regelmatig zijn behoefte niet in de kattenbak maar ergens in de keuken, op de tafel, op de kast of ergens in een hoekje. Verre van aangenaam en we denken erover om hem voordat het erger worden zal in te laten slapen.

Geen opmerkingen: