dinsdag 24 juli 2018

Vakantie, althans ,

Zo voelt het een beetje nu ik hele dagen thuis ben en mijn ei niet kwijt kan. E heeft mij niet meer nodig, zijn dochter wilde ook graag een zakcentje verdienen. Ik draai dus een beetje verloren in het rond. Genoeg te doen in huis hier hoor, daar niet van, maar nu de temperatuur zo stijgt heb ik daar niet echt zin in. Wim wilde perse de witte regen snoeien want die groeit zo dat het meer lijkt op verwildering dan op gevelversiering, dus dat deed hij even tussendoor, maar toen bleek de muur eronder wel erg lelijk dus meteen volgende dag tussen zijn toch al erg zware werk door geplamuurd en de afgelopen twee dagen is hij aan het verven, ziet er stukken beter uit. Ook hij heeft het zwaar op de boerderij, hij maakt lange dagen en heeft weinig fut tussen de twee melkbeurten door. De maandagen is hij vrij en een keer per twee weken het weekend, maar dan kan hij moeilijk stilzitten.
De moestuin ziet er goed uit, in het kastje groeien de augurken, komkommer en tomaten planten prima, ik pluk bijna iedere dag 5 of 6 augurkjes, die borstel ik (haartjes eraf) dan zet ik ze 24 uur in het zout en dan afspoelen en in het zoetzuur in de weckpot, al een pot is vol, twee maanden geduld en ze kunne gegeten worden. De kerstomaatjes heb ik gedroogd en daarna in de olijfolie gezet. Courgettes groeien ook en van de week nieuwe sla en andijvieplantjes gekocht en neergezet. Iedere avond moeten alle planten water want er staat/stond veel wind en dat maakt de aarde erg droog. Dat is een flinke klus van dik een half uur. Maar de planten staan er prachtig bij.
De kippen en konijnen hebben het ook warm, dus veel water en extraatjes.
Helaas hebben wij nog maar twee katten; ongelukkigerwijze is Spark de kat van M&E bij mij onder de auto terechtgekomen en vermoedelijk aan een hartstilstand een minuut of wat later overleden. Een drama dus en "Hoe vertel ik het aan hen???" Maar gelukkig namen ze het beiden sportief op. Een groot schuldgevoel minder voor mij.
Wel hebben we er af en toe een kostganger bij die we gemakshalve maar BOB hebben genoemd, een bruine  cyperse kater, niet gecastreerd, heel aanhankelijk en geen vriendjes met Emo!!
Hij komt nu een week of 6 af en toe buurten maar is flink afgevallen en miauwt voortdurend , wij denken dat hij is afgedankt en dat hij loopt te zoeken naar zijn baasje. Lief beest hoor, dat wel.

Morgen ga ik samen met DBV naar Limoges met de auto, niet echt super dat het nu zoo warm is, maar het is gepland, chambre d'hote gereserveerd en wij verheugen ons erop. We zien het wel, maken ervan wat we ervan maken kunnen. Een flink eind rijden, iets wat Wim en ik de afgelopen tijd al vaker hebben gedaan, op zoek naar een autootje voor mij, i.p.v. de Calibra. Die staat te staan en er wordt nauwelijks gebruik van gemaakt, duur in gebruik en ik rijd daar niet in. het was natuurlijk een beetje decadent om te gaan werken 7 kilometer hiervandaan met als vervoermiddel de Cadillac. Menig commentaar opgekregen o.a. van E zelf die tegen klanten zei dat zijn werkneemster het beter had dan hij met zijn Nemo!!!! Het is een heerlijke auto, rijdt als een zonnetje, maar om even een boodschap mee te doen, natuurlijk wel een beetje overdreven. (toen we de Scenic in wilden ruilen, wilde ik al een klein autootje, kun je nagaan!! toen werd het deze luxe Cadillac BLS)
Tot nu toe echter steeds van de koude kermis thuisgekomen want er zit iedere keer wel ergens iets wat ons niet aanstaat en niet in de advertentie was vermeld, balen dus. Maar we hebben nu waarschijnlijk wel iets gevonden, zaterdag gaan we daar op af, niet naast de deur helaas!!!!!


Geen opmerkingen: