woensdag 3 oktober 2018

GROOT nieuws.........

Toen we in april onze jaarlijkse messenbeurs hadden in Langres, tijdens de dagen in het kader van "Les métiers d'art" verzorgden zoals gebruikelijk de "Academie Nationale de Cuisine" de lunches. Omdat hun voorzitter de buurman is van onze voorzitter wordt dit al jaren zo geregeld en maken zij dus terplekke een heerlijk driegangenmenu. ook dit keer was het eten weer voortreffelijk. Ik mocht zorgen voor het aperitief en de amuses en kwam dus meerdere keren in hun keukendomein en wisselden we e.e.a uit. Ik vroeg hem na afloop hoe je lid kon worden van hun brigade en hij zei dat ik dan een motivatiebrief moest sturen.Thuis had ik het er met Wim over, die had zo zijn bedenkingen maar ik dacht;" kan het allicht proberen".Na een week of wat schreef ik mijn brief .. Dat was begin mei 2018 daarna bleef het stil, heel erg stil. Vorige week dacht ik er ineens weer aan en overwoog om eens en visje uit te gooien bij PB.Dat is er echter nog niet van gekomen.                                                                                                                                                                                                                  Maandag 1 oktober kwamen H & D, hij zou bij ons de schoorsteen plaatsen voor de granulekachel in de achterkamer. Samen met H ging Wim aan de slag, D en ik kletsten een beetje bij met een bakkie thee. Postbode kwam dus haalde ik de post uit de brievenbus en daar zaten 2 enveloppen bij  één van le Four des Casseaux uit Limoges. Reactie op het stukje vertaalwerk wat ik voor hen had gedaan, met een klein presentje. En.................................................................................een brief van de Académie met de mededeling dat ze me aanstaande zondag om 18h30 verwachten in Hotel Hérard in Bourbonne les Bains! Ik ben door de ballotage.

Geen opmerkingen: