woensdag 6 februari 2019

Onverwacht op wintersport!

Woensdag twee week geleden een telefoontje van Manon, zij had besloten om toch onverwacht twee weken naar LaPlagne te gaan.  Haar paps wilde slechts een week mee. (privéredenen) en nu was de vraag of ik hem wilde aflossen. Het moest even indalen bij mij. Het drukke weekend van 02-02-2019 zat er precies voor en ik had geen idee hoe en of ik dat zou overleven. Maar t leek me toch ook wel heel leuk; het was weliswaar al vijf jaar geleden en ik blijf het een heerlijke sport vinden.
Dus was de beslissing niet moeilijk, wel sneu voor Wim want die is juist in die week do. vr en za.vrij ivm de vakantie van zijn bazin. Manon had al uitgezocht hoe ik kon reizen en hoe haar paps op dezelfde maandag terug kon vliegen naar Nederland. Meeting point was Genève.
Dus via internet treinticket gekocht van Dijon naar Genève voor maandag 4 februari.
Tas ingepakt en toen Manon met haar paps bij ons de week ervoor kwamen overnachten al wat spullen meegegeven.
Zondag ben ik nog even terug gereden naar de feestzaal voor de laatste spullen. Een glas champagne meegedronken en de factuur afgegeven. Ik werd weer bejubeld! GH gaf me zakgeld mee voor de vakantie en nog steeds redelijk moe lag ik op tijd in bed. Wim bracht me naar station Dijon.
Reis verliep vlot. In Genève waren drie Starbucks in de buurt van t station maar Manon was nergens te vinden. Dankzij een telefoontje elkaar gevonden. In de auto nog een kleine twee en een half uur en via 21 bochten bereikten we Plagne Soleil.
Het appartement is piepklein maar alles is aanwezig alleen vieze dekens, dat is minder.
Het weer was dinsdag prachtig, ik toch wel wat nerveus. Ski's en schoenen gehuurd en naar t babyweitje om even het gevoel weer te krijgen. Dat ging goed dus toen maar meteen de berg af.
Na een dik uur brandden mijn bovenbenen en ben ik op een terras neergestreken. Manon ging in haar uppie nog even door en samen gingen we op t gemak terug naar appartement.
Vandaag woensdag weer zo prachtig weer, niet koud, strakblauwe lucht en super sneeuw op de pistes. Een prachtige tocht gemaakt en even gepauzeerd toen terug naar appartement en een uurtje gerust en in mijn eentje nog twee keer de dichtstbijzijnde stoeltjeslift genomen.
Nu gaat manon haar board waxen en hoopt morgen met een gids off piste te kunnen maar die reageert nog niet per telefoon.

Geen opmerkingen: