zondag 3 maart 2019

Het is inmiddels al weer maart.

De februari maand is alweer voorbij, na de week skivakantie was er een redelijk volle agenda. Aquagym en Italiaanse les gingen weer van start en had ik een paar afspraken met CvO, om haar bij te staan naar verschillende instanties. Ook nog een opdracht voor een hoofdgerecht voor 20 personen en tegelijkertijd kon ook Mme L van die gelegenheid gebruik maken en at zij met haar bezoek het zelfde gerecht: "jachtschotel". Gelukkig viel het ook dit keer in de smaak. Ik ging met Wim mee naar de huisarts, hij was/is een beetje down. Ondanks ons nieuwe matras (waar we blij mee zijn) slaapt hij slecht of onregelmatig. Zijn bezoek bij de cardioloog en de uithoudingsvermogenstest vertelden ons niets nieuws. Wel is hij weer wat kilootjes aangekomen en is hij op dit moment, (op zijn manier) aan het lijnen. We hebben uitgebreid de tijd gehad om met haar te overleggen, tegelijkertijd heeft ze hem iets gegeven tegen een hardnekkige huiduitslag vermoedelijk gekregen van de kalveren! Hij heeft nu tabletjes om wat beter te slapen. Ook ging ik met Mme L naar het ziekenhuis voor het maken van röntgenfoto's, ze zag er verschrikkelijk tegenop. Ik had van te voren geïnformeerd of ik met haar auto tot aan de ingang mocht rijden om haar uit te laten stappen (taxistandplaats en depot minute) dus het ging allemaal heel vlotjes. Ze kon er maar niet over uit dat ze zich nauwelijks uit hoefde te kleden en de foto's van nekwervels en schouders waren in een vloek en een zucht gemaakt. Onderweg terug ben ik met haar langs het toekomstige huis van M&E gereden, ze vond het leuk dit te kunnen zien en was enthousiast over de buurt en het huis. Thuisgekomen wilde ze me natuurlijk zoals altijd weer veel te veel betalen, ik vind dat heel lastig. Ik doe het graag voor haar en vind dat het normaal is dat ze me betaald voor de tijd die ik daarvoor nodig heb. Maar ze wil ook betalen omdat het zo prettig is dat ik met haar mee ga; NO WAY!!! Iedere keer weer is dat ter discussie. Komende woensdag gaan we met de resultaten naar de reumatoloog.gek genoeg laat ze iedere keer van alles onderzoeken, maar als ze er dan medicijnen voor krijgt of advies dan volgt ze dat niet op of neemt de medicijnen toch maar niet!!! Dat schiet dus niet echt op. Wim heeft zijn verjaardag niet thuis "gevierd" maar was naar zijn vader. Wel heeft hij zijn kadoos gekregen, een molen HO voor bij de trein, een leuk t shirt  en nog een bouwplaat voor een helikopter. Inmiddels ben ik er achter dat hij Dunkan  toch wel heel erg mist , hij kijkt bijna dagelijks op Leboncoin, of er niet ergens een labrador is die mensen weg willen doen. Helaas tot nu toe erg ver weg van hier. Maar we hebben geen haast. Moet eerlijk zeggen dat ik het wandelen en de gezelligheid ook wel mis, maar tegelijkertijd is het toch ook weer een handenbinder. We zien het wel. Op het knutselclubje heb ik iets heel leuks gemaakt met 3 hyacintenbollen. Dit keer had ik een hoop bekijks, de dames waren aangenaam verrast. Ze gaan nu langzaam open. Zo leuk! Ik ben inmiddels al twee keer naar het bos geweest, de narcissen staan als potloodjes boven de grond nog een paar dagen en alles is weer geel! Zo fantastisch.

Geen opmerkingen: