zondag 19 mei 2019

Terug tussen de geraniums.

Zoals afgesproken begon ik 13 mei weer bij ET in de kas.
Deze maand begint voor hem de drukste periode van het jaar en heeft hij mij om versterking gevraagd. Omdat ik het altijd heel plezierig vind om bij hem te werken ben ik dus weer vol goede moed begonnen. Afgesproken dat ik kom wanneer het mij schikt, dus ga bijvoorbeeld op donderdag middag eerder weg i.v.m. aquagym. (dat abonnement is te prijzig om te verzuimen en tegelijkertijd is het goed voor mijn lijf)
Het valt in het begin altijd toch wel weer wat tegen, dat vele bukken en het rijden met een volle kruiwagen. Maar als het mooi weer is, heeft het ook wel zo zijn charme. Ik ben net voor de vakantie naar Kroatië begonnen met het slikken van medicijnen tegen mijn zonallergie, hopelijk met gevolg dat ik daar minder (liefst natuurlijk geen) last meer van zal hebben
Maar eerst was er vrijdagmiddag het project met de voedselbank. Het was de eerste echte kooksessie en GC maakte een chocolade dessert. Er waren 16 deelnemers en een goede ambiance. Helaas ging er door een malafide koelkast iets verschrikkelijk fout en lagen er 16 verrines met chocolademousse op de grond en over SH heen. Een grote troep die we met veel pijn en moeite nog hebben kunnen redden om zodoende toch iedereen te hebben kunne laten proeven. Het was een geslaagde middag.
 Gisteren  had ik een redelijk gevuld programma. Eerst afspraak in de kapsalon, fijn geholpen en goed geknipt door een aardige jongeman bleek de zoon te zijn van een oud collega van la Ville de Nogent! Daarna naar Erik, maar dit keer als klant. Geraniums, tomatenplanten, courgette, augurk en komkommer gekocht plus twee zakken aarde. Snel naar huis verkleden en een hapje eten en naar de kas om te werken.
Eerst dik 700 koolplantjes opgepot,klanten geholpen. Snel naar huis nagels geprobeerd schoon te krijgen. Als een speer naar Nogent , koksbuis* aan en intensief meegeholpen de proeverij klaar te maken met de ANC.
*Mijn koksbuis!
Geweldig teamwork, goede sfeer,

op t menu stond:
*Soepje met slakken
*Een samosa met langres kaas en appelcompote
*Risotto met chorizo en kip
Twee verrines als dessert waarvan
Een pannacotta met appel en spéculoos
En een citroen mousse.
Alles geslaagd. Veel complimenten gekregen zelfs van la Chef (museum)
Diverse bekenden.
Trots op en in mijn koksbuis!
Voldaan maar versleten om half twee naar bed.
Weinig geslapen en vandaag ben ik eerlijk gezegd wel flink moe, dus doe weinig.
Wim is vroeg naar M&E gegaan om daar te helpen de woonkamer te tegelen met grote plavuizen. Ben even wezen kijken maar kan daar verder niets doen en ik kan niet uit de voeten met Ouki hun weimarener. Dus snel weer terug naar huis en een dutje op de bank.
Nu wachten op de artikelen in de krant, er zijn veel fotos gemaakt en ik hoop dat ik die te zien zal krijgen!
Brickvellen gevuld met Langres kaas en appelcompote.

Samen met P ca.200 samosa's gemaakt

een tarte ou citron revisité in een bekertje!

even een onderonsje met AM, mijn ex collegaatje uit het museum.

Geen opmerkingen: