vrijdag 29 november 2019

"Creatrice culinaire" Het interview.

In het Magazine van de Journal de la Haute Marne staat 1 x per maand een recept en een interview met iemand die graag bakt en kookt. Je kunt je via mail opgeven en Mme. L. attendeerde mij daarop.
Dus ik schreef een mail en ik kreeg vrij snel een uiterst positieve reactie. Afspraak gemaakt en samen met een fotograaf kwam de redactrice op een woensdagmiddag. Ik had bij ET alle benodigde groenten besteld en afgehaald. Ik had samen met de redactrice het recept gekozen van Lasagne met butternut.
Alle ingrediƫnten lagen klaar, het was lekker weer en de fotograaf stelde voor om de foto's voor de reportage buiten te maken.
De vriendelijke dame vroeg mij intussen het hemd van mijn lijf en noteerde alles in haar schrijfblok.
Intussen begon ik met de voorbereidingen voor het gerecht, sneed de groenten en maakte de tomatensaus. Bijna vergat ik het gehakt! Het zag er heerlijk uit, de fotograaf deed intussen nog even een ander klusje buitenshuis in een naburig dorp en kwam terug toen de schotel in de oven stond.


de prachtige kersverse ingredienten bij Eric vandaan.
 Hij kwam terug en nam voordat de schotel echt klaar was en maakte toen toch maar alvast de foto.
Ik heb de aardige dame een klein schaaltje met het eindproduct meegegeven om te proeven, vond ze erg aardig.  En ik vroeg of ze haar interview naar me toe wilde sturen om het te lezen voordat het gepubliceerd zou worden, dat was okay. We namen afscheid met de afspraak elkaar een keer te treffen. Wie weet komt dat er nog een keer van.
Toen ik het in mijn mailbox vond was ik aangenaam verrast. Wat had ze het mooi verwoord. prima niets aan toe te voegen of te schrappen. Nu afwachten tot het daadwerkelijk zou verschijnen.
En dat deed het, een week later dan ik had gedacht, GvB had zaterdag van het diner in Marnay mij al een exemplaar in de handen gedrukt. Geen idee hoe zij daar voortijds aan had kunnen komen.
Totaal 4 pagina's inclusief foto's en recept. Gaaf, ik ben trots.
Heb bij de krantenbezorgster een aantal kunnen scoren (kosteloos) en die naar een aantal mensen opgestuurd die geen FB of Whats'app hebben en mijn goede kennissen in Rouen en in St. Malo.
Om 8 uur zondagochtend kreeg ik het eerste sms-je van ET, die in het artikel genoemd werd als een van mijn vaste leveranciers! (gratis reclame voor hem dus).





Geen opmerkingen: