donderdag 28 november 2019

Soiree de Cloture du 29eme Festival.



Zaterdag ochtend om 9 uur stond ik voor de deur van de feestzaal in Marnay met de Berlingot vol boodschappen voor het diner voor 71 man. Er stonden een aantal mensen klaar om te helpen koken een team van vrijwilligers waarvan er een aantal echt super op elkaar waren ingespeeld. Ze hebben diverse attributen ter beschikking en dat kwam goed van pas. O.a. een driepoot met een immense paellapan, daarin pasten zeker 25 stukken ossobucco van kalkoen tegelijkertijd in om aan te braden, dat ging vlot en was indrukwekkend. Een stel dametjes hielden zich bezig met het super lekkere dessert. Ik had iets te royaal ingekocht bleek, maar was toch nog onder het budget gebleven. Om een uur aten we gezamenlijk met de vrijwilligers en de actrice, een Belgische, leuk mens. Alles wat gedaan moest worden was klaar en ik besloot naar huis te rijden om daar even in alle rust te ontspannen alvorens 's avonds weer volop te pieken. Heerlijk is dat even er tussenuit, beentjes omhoog bakkie thee. Ik keerde om iets over vijf terug en we namen even met elkaar alles door. Om 19.00 uur stroomden de eerste gasten al binnen. De zal was in eerste instantie ingericht voor het spektakel wat ging over de prostitutie in Brussel. Na afloop zou de zaal omgebouwd worden voor het diner. ook toen was het team heel efficiĆ«nt en ook dat verliep op rolletjes. Er waren vele bekenden in de zaal dus iedereen even gedag gezegd, (GvB had voor mij al de MAG van de krant kunnen bemachtigen dus keek ik daar even in, 4 pagina's super mooie foto)!!!!! We zetten de jkaraffen met gearomatisseerd water op tafel.  Serveerden de venkelsoep met een scheutje Pernod, die bijzonder goed in de viel .
Daarna was het even hectisch omdat in de oven de boontjes in een rolletje ontbijtspek nog niet echt goed waren gegaard. Dus even een pas op de plaats, de soepkommen werden intussen afgewassen, Wat een tempo!!!! het hoofgerecht kon opgediend:
Ossobucco van kalkoen met een garnituur van witte rijst, gepofte tomaatjes, een fagot (de boontjes) en een schepje "gremolata". Er werd goed gegeten en men was erg enthousiast over het lekkere gare vlees. Daarna als dessert de Foret noir, revisite, (ik vind dat zo'n mooi woord, revisite!) Het zag er prachtig uit en zelfs ik die niet echt van mousse au chocolat houd heb het opgegeten.
De complimenten waren niet van de lucht. Om half twaalf ben ik met een cheque in mijn portemonnee, voldaan en tevreden naar huis gereden.
Er stond dinsdag ook een leuk verslag in de krant.     
foret noire revisite

Osso Bucco

creatrice culinaire!!

Bijschrift toevoegen

Geen opmerkingen: